Beste mensen,
Ik heb een volvo v70 tdi van 2000, de eerste keer starten van de auto lijkt er telkens lucht in het systeem te zitten. Even doorstarten slaat ie wel aan, hobbelt wat en loopt dan als een zonnetje. En start de hele dag perfect, na ongeveer 6 uur stil staan komt hetzelfde probleem voor. Zit er in dit leidingsysteem misschien en bekende zwakke plek, of filterhuis of id..
De auto heeft 477.000km gereden..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je hem 's morgens langer laat voorgloeien, heb je het probleem dan ook. met het weer in nederland zal hij altijd starten alleen met het gloeien start hij directer. als er een of meer kapot zijn dan kan het probleem hier liggen.
het lijkt mij namelijk dat na 6 uur stilstaan de motor weer net te ver is afgekoelt.
ik weet niet hoe technisch je bent maar het valt bij deze zelf te testen. dit kan op meerder manieren. een van het simpelste is wel een beunhaas manier. het probleem is als je deze manier de draad ergens tegenaankomt. je krijgt dan soort van laseffect.
maar ik moet zeggen dat de motor het goed uit houdt. als ik het goed heb is dit een vw motor. hij heeft een distributiriem en een pompriem. beide kanten een riem zitten.
als deze net niet goed staat (1 graden verschil al) dan loopt hij ook niet lekker. dit moet met een computer afgesteld worden.
om deze reden is het slimste om bij een garage langste gaan. ze kunnen beide controleren.
retourslangetjes van verstuivers controleren op lekkage.
dynamische pompafstelling bij een volvo garage laten controleren.
dan gelijk storingscodes aflezen.
Inspuitmoment stond inderdaad niet juist..afgesteld en weer perfect!!
bedankt![quote=trucker0werner]als je hem 's morgens langer laat voorgloeien, heb je het probleem dan ook. met het weer in nederland zal hij altijd starten alleen met het gloeien start hij directer. als er een of meer kapot zijn dan kan het probleem hier liggen.
het lijkt mij namelijk dat na 6 uur stilstaan de motor weer net te ver is afgekoelt.
ik weet niet hoe technisch je bent maar het valt bij deze zelf te testen. dit kan op meerder manieren. een van het simpelste is wel een beunhaas manier. het probleem is als je deze manier de draad ergens tegenaankomt. je krijgt dan soort van laseffect.
maar ik moet zeggen dat de motor het goed uit houdt. als ik het goed heb is dit een vw motor. hij heeft een distributiriem en een pompriem. beide kanten een riem zitten.
als deze net niet goed staat (1 graden verschil al) dan loopt hij ook niet lekker. dit moet met een computer afgesteld worden.
om deze reden is het slimste om bij een garage langste gaan. ze kunnen beide controleren.[/quote]
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar