Volvo V70: slecht starten v70 d5 brandstofpomp vervangen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 163PK

Vorge week met mijn V70 d5 van 2002 bij ***************** geweest. Als ik de auto op mijn oprit (welke schuin afloopt) heb staan start de auto na een nacht staan minder goed en na een aantal dagen stilstaan nog minder. Als de auto vlak staat start deze wel normaal. Als de auto warm is start deze ook normaal. Het is net of de diesel uit de leidingen terugloopt in de tank en dat de diesel na een tijdje stilstaan weer helemaal teruggepompt of aangezogen moet worden naar het blok?? Bij uitlezen worden geen storingen gemeld. Dit probleem voorgelegd aan dieseltechniek friesland. De v70 heeft hier een nacht gestaan zo konden ze het probleem zelf constateren en ze wilden niet aan een warme motor sleutelen. De volgende dag werd ik om 15.30 uur gebeld met de mededeling dat de brandstofpomp te weinig druk had. Er moest een nieuwe brandstofpomp op kosten 950 euro. Ik heb toen nog gevraagd of ze de druk voor de brandstofpomp ook hadden gecontroleerd en volgens meneer************* was de druk voor de brandstofpomp 100% goed. Vervolgens heb ik hierop ja gezegd. Savond heb ik me toch bedacht en stond de volgende morgen om 8.00 uur bij dieseltechniek friesland op de stoep om de opdracht te annuleren. Het leed was al geleden de pomp was er al af en er lag volgens hun al een gereviseerde sterzuigerpomp op het blok deze moest alleen nog gemonteerd worden de heren hadden de vorige avond lang doorgewerkt werd mij verteld. Ik kon mijn opdracht van de vorige dag dus niet meer annuleren. Ook werd toen terloops gezegd dat er ook nog 5 nieuwe verstuivers opmoesten en dat die nog gehaald moesten worden, ik heb daar verder niet op gereageerd en heb afgesproken dat ik de auto diezelfde middag weer op zou komen halen. Smiddags auto opgehaald en rekening betaald, volgende onderdelen staan op rekening:
Sterzuigerpomp artikelcode 0986437312
gloeistiftbougie artikelcode 0250203004
de en montage en klein materiaal
Totaalbedrag van de rekening bedroeg 944,49 euro.
Thuisgekomen heb ik het e.e.a gecontroleerd en de pomp ziet er schoon uit, ook zijn er nieuwe slangklemmen gemonteerd. Of het inderdaad een gereviseerde sterzuigerpomp is, is voor mij als leek moeilijk te zien. Of er een nieuwe gloeistiftbougie is gemonteerd is niet te zien dezen zitten allemaal nog onder het zelfde stof en er is niet te zien of er 1 is vernieuwd. Het starten bij langer stilstaan zal moeten uitwijzen of het hierboven omschrevene inderdaad het probleem heeft opgelost.
V70 savonds weer op de schuine oprit geplaatst en de volgende morgen gestart, de V70 start iets beter maar het is nog niet goed.
Bovenstaande werkzaamheden hebben dus weinig geholpen.

Wie kan mij de oplossing aandragen voor dit startprobleem??

Is het uberhaupt te controleren of er inderdaad een sterzuigerpomp is gemonteerd ?
Heeft iemand ervaring met ******

BERICHT DOOR MODERATOR AANGEPAST HET NOEMEN VAN BEDRIJF OF PERSOON VOEGT NIETS TOE AAN HET PROBLEEM.

PB1

Geplaatst door PB1 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Verstuivers moesten nog gedaan worden dus.
Dit kan nog steeds het slechte starten veroorzaken.
Waarom zo wantrouwig omtrent de diagnose?.

Herman BMW (0) PRO, 15 jaar geleden

In het begin hadden de D5 nogal last van verstuivers met interne lekkage wat je kan meten d.m.v. retourstroom te meten en bij starten op je vidakast de raildruk te controleren deze moet bij starten 200.000hPa zijn oftewel 200 bar.
dus zou eerst dit laten controleren. omdat hun ook zeggen dat de verstuivers vervangen moeten worden eerst deze controle uit te voeren.

PB1 (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de antwoorden, ik zal inderdaad de injectoren laten controleren, waarschijnlijk zal dit het probleem wel zijn.
Ja ik ben inderdaad wantrouwend m.b.t. de diagnose en reparatie.
Ik heb 950 euro betaald en het probleem is niet verholpen, wat ik ook vernomen heb is dat de brandstofpompen bij een d5 bijna nooit kapot gaan.
Is het te controleren of er een gereviseerde sterzuigerpomp geplaatst is wat op de rekening staat ?????????

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=PB1]Is het te controleren of er een gereviseerde sterzuigerpomp geplaatst is wat op de rekening staat ?????????[/quote]
Ik begrijp deels u ongenoegen...

Wat mij vaak opvalt is, mensen pas mondig worden na dat de rekening is betaald.

Wantrouwen is deels te voorkomen.

* Maak vooraf duidelijke afspraken.

* Vraag naar de evt vervangen onderdelen (heb je recht op)

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.