Kenteken: 98-GJ-BD
Chassisnr YV1SW58K912071354
-----------------------------------------------
Motor slaat af en staat te halen.
Bij de Volvo dealer laten uitlezen:
ECM-1300 Luchtmassameter - Doorstroming te laag
ECM-130A Luchtstroom
ECM-201A Thermostaat - Onjuist Signaal
ECM-262A Adaptieve lambdaregeling rij 1 - Ondergrens
ECM-91CF Rempedaalstand - Onjuist signaal
-----------------------------------------------------------------
Onder rijden hadden ze ook een keer gehad dat communicatie weg was gevallen,
in rapport vindt ik ook de volgende code's terug:
ECM-510F Rijsnelheidsignaal - Signaal ontbreekt Storingcode is actief
ECM-902A Communicatie met gasklepeenheid - Signaal ontbreekt Storingscode is actief
ECM-912A Communicatie met motorregeleenheid - Signaal ontbreekt Storingscode is actief
-------------------------------------------------------------------
Nu krijg ik van de Volvo dealer het advies het inlaatspruitstuk te verwijderen en de carterventilatie na te zien.
Is de slang zou een verstopping kunnen zitten.
Volgens Volvo komt de storing door valse lucht.
De klant heeft uiteraard de verhalen over de gasklephuizen gelezen en op TV gezien
en zoekt daar het probleem in omdat het een bekend verhaal is.
Gezien de leeftijd van de auto vergoed Volvo niets meer maar dat dat is ook niet het punt maar we willen wel gelijk de oplossing vinden en niet 2 keer een grote reparatie uitvoeren.
Moet ik nu inderdaad richting luchtlekkage gaan zoeken of toch het gasklephuis?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na het afslaan wel weer kunnen starten dus? Als niet-volvo dealer zal je toch moeten afgaan op het advies van de dealer lijkt mij.
De klant komt immers bij jouw en niet bij de dealer. Je zou reinigen kunnen proberen als eerste.
Het gasklephuis lijkt mij de eerste optie.
Ik zou eerst sowieso de thermostaat vervangen want als deze open blijft staan krijg je dus die foutcode ECM 201A wn ECM 262A.
Daarna eerst gasklephuis reinigen en een ETM upgrade uitvoeren. D.w.z. je gasklephuis en je motorregeleenheid
krijgen softwarematig een update. Er is een Technisch Journaal van de Magneti Marelli gasklephuizen software.
Is het dan nog niet over kun je altijd nog luchtlekkage zoeken of toch je gasklephuis vervangen.
sluit mij aan bij scholten,maar controleer wel het spannings verlies op de zekeringkast t.o.v de accu.
Dit omdat diverse componenten de communicatie verliezen,en de pluskabel naar de zekering kast erg slecht kan zijn.
geld alleen voor de v70 classic
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar