close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: Kromme wielnaaf door onronde band?

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4

beste mensen

Een jaar of 1,5 heb ik rondgereden met achterbanden waarvan er eentje niet meer rond was, duidelijk te horen maar NIET te voelen qua trillen.

Nu met de nieuwe banden wil het maar niet lukken om het rommelende geluid van achter en het trillen weg te krijgen (div sets banden).

kan het zijn dat de wielnaaf door de onronde band krom is geworden?? dat daardoor een goeie band gaat trillen? Of is dit een broodje aap verhaal??

Geplaatst door

paulvb (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je band heeft van hoogteslag (zoals je het ook kunt zeggen)
dan gaat de vering van de auto constant op en neer
dit kan zorgen voor snellere slijtage cq spelling
maar kromme naaf absoluut niet
kromme naaf krijg je alleen als je zijdelings tegen stoeprand glijdt
of in ieder geval glijden en dan plots grip hebben, heeft behoorlijke kracht nodig.

als de band goed rond is en geen onbelans erin zit dan zou ik
naaf controleren meten of hij krom is (nog nooit echt meegemaakt)
en dan spelling voelen op de rest van de veer systeem

het kan zijn dat in dit geval je stabilisatorstang rubbers of koppelstang spelling vertonen
dan ligt het achterterrein over een hobbelig wegdek te rommelen constant

Dat kan wel kloppen want 2 weken geleden zijn de schokbrekers achter vervangen, de kant van de hoogteslagband daar was de schokbreker helemaal op!

Zou dan de stabilisatorstang aan die kant ook op zijn? Als ik zo voel zit er geen speling op maar dat zegt niks lijkt me. Meer kan er toch niet kapot zou je zeggen?

Het rommelen is overigens ook op glad wegdek, me meerdere banden getest, blijft gelijk.

paulvb 0

14 jaar

Klinkt wiellager aan diezelfde kant logisch?? Geluid wordt niet erger in een bocht en het geluid is echt heeel laag, als onweer in de verte;-)

paulvb 0

14 jaar

is de band niet gecupt? Je hebt dan zaagtand aan de zijkant en dat maakt het zelfde geluid als een defect wiellager

Highway 625
badge

14 jaar

nee helaas, net nieuwe banden, meerdere setjes al zelfs;-(

paulvb 0

14 jaar

als de wagen stilstaat en je open de kofferbak gaat met 2 mannen de wagen door zijn veren op en neer laten veren
hoor je dan ook het geluid
zo ja kun je kijken of je het kan localiseren op deze manier
verder kan het zijn dat je de uitlaat niet toevallig hoort dat deze ergens tegen aan ligt te rammelen
in het midden onder de achteras
moet de uitlaat met 2 beugels vast zitten aan de subframe van de achterwielen
deze wielen vaak doorroesten maar nog niet meegemaakt dat dit gehoort is
maar je weet het nooit

dus kijken of je met stilstaande auto de rammel naar voren kan toveren
kijkt namelij veel makkelijker

het is echt geen rammel maar heel donker geluid, onweer in de verte, gecombineerd met trillen door de hele auto

paulvb 0

14 jaar

En de oplossing was... tyre trimmen van de achterbanden, hoefde bijna niks af maar een wereld van verschil, ook bij nieuwe banden dus!

paulvb 0

14 jaar

tyre trimmen
om eerlijk te zijn heb ik er niet van gehoord eerder
wat ik denk dat ongeveer gelijk ligt zijn gecupte banden
maar met nieuwe banden moet je het dan juist niet hebben en je hebt het wel

Zat gewoon een kleine hoogteslag in, nu niet meer... en dat voor 25 euro

paulvb 0

14 jaar

op die manier
wist niet dat het kon (adres, plek via pm misschien)
maar dat nieuwe banden er ook last van heeft kan ik niet snappen
door het oppompenvan de band springt hij met zo''n geweld in de velg dat hij direct eigenlijk goed zit
en dus geen hoogteslag heeft

als je met ventiel in de band oppompt dan is de druk niet genoeg om hem goed in 1 keer te laten ploffen
doe je het zonder ventiel en pomp je hem op dan is het wel goed

maar goed
het belangrijkste is dat het probleem opgelost is

Kan gewoon bij een aantal Profiles en Eurotirecenters, Profile is wel een stuk duurder!

ga de voorbanden miscchien ook wel doen

paulvb 0

14 jaar

dus dan ga je extra kosten maken aan iets waarvan je verwacht dat het al goed moet zijn bij aankoop ???

sjaak10918 0
badge

14 jaar

In dit geval wel ja, gevalletje hopeloos

paulvb 0

14 jaar

Hij rommelt nog een heeeel klein beetje achter, kan wel kloppen want er zit nog ietsjes hoogteslag in, dus ff terug onder garantie lijkt me;-)

paulvb 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.