Hallo allemaal
De laatste tijd krijg ik af en toe ook de bekende melding "motormanagement service spoed" met het gele gevarendriehoekje.
Auto gaat in noodloop en is weer ok na herstarten (vanaf de vluchtstrook)
Het typische is dat het altijd en alleen gebeurt op de snelweg nadat ik een lange bocht naar rechts heb gemaakt, op een klaverblad bv en dan weer gas geef om in te voegen. Noooit op een recht stuk of bij flink accelereren.
Zou het hier het bekende brandstofpompje in de tank betreffen? Het is ook met meer dan 3/4 tank vol gebeurd, vandaar de vraag. Is dit eventueel zelf te vervangen of moet ik met andere dingen rekening houden, brandstoffilter? Lijkt me niet waarschijnlijk als het alleen na een bocht gebeurd..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien eerst uit laten lezen? Scheelt een hoop gissen en zoeken.
Pas geleden uitgelezen voor iets anders maar 0 meldingen
14 jaar
Een 2004 model valt onder wettelijke regels. Deze bepalen onder andere dat de storing die het lampje of boodschap aan zet 40 ritten bewaard moet blijven. Kennelijk gebeurt dat hier niet. (Zoals bij vele diesels van alle merken.)
Heeft de dealer de inporteur op de hoogte gebracht van deze grote software fout?
Hebben ze geinformeerd of er een software update is om dit op te lossen?
Remedie voor nu: Uitlees apparatuur aansluiten, storing opwekken en dan onmiddellijk foutcodes uitlezen en sensor-waardes beoordelen.
De dealer heeft hem opnieuw uitgelezen, gaf nu aan "brandstof druk te hoog" en "brandstofdruk te laag".
Brandstoffilter vervangen, was erg zwart. Eerste keer zat het filter niet helemaal goed, ging gelijk in noodloop na 200 meter rijden. Tweede poging wel ok, de motor loopt nu veel rustiger lijkt het, mooi donker geluid. Hopen dat het nu wegblijft anders zou de pomp in de tank het nog kunnen zijn.
14 jaar
Als de motor uitvalt in een bocht is meestal de draadboom die voor de motor langs loopt bij je kleine turboslang doorgeschuurd en dat is precies het draadje van je brandstofdruksensor op je brandstofrail.
Draadje maakt dan massa via een boutje en slaat de motor af.
Dat klinkt alsof ik het zelf kan bekijken als mts-ser;-) Waar moet ik precies kijken dan?? Maar hopelijk blijft het gewoon weg nu;-)
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar