Volvo 850: Lekke krukas keering

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 20V

Hallo allemaal,

ik heb een 850 2.5 20V goedkoop kunnen kopen, is echt een super auto, met net 300.000 km orgineel
alleen de krukas keering lekt, nu heb ik de auto op de brug gehad maar zie dat de complete motor eruit moet, want je krijgt volgens
mij de automaat niet langs het subframe,
mijn vraag, is er iemand die daar middelen voor heeft, ( die heb ik niet op werk) en ervaring, die mij er mee kan helpen,
( tegen vrgoeding natuurlijk)

PapaJeroen

Geplaatst door PapaJeroen (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb voor 2 jaar geleden zo'n kering vervangen, motor hoeft er niet uit eerst het subframe compleet verwijderen dan is het goed te doen.

Gr. paul

Highway (120) PRO, 14 jaar geleden

Subframe hoeft er niet onderuit. Dat kun je laten zaken en de automaat kan dan via de linker wielkuip er uit.
De motor moet wel in een beugelhangen waar je hem aan een kant kunt laten zaken. Ik heb ooit gehoord dat iemand het met een 4 kolomer een bak heeft vervangen maar een 2 kolomer is wel een heeeeel stuk handiger.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Laten zakken betekent dan dat het subframe al los is, kleine moeite om het dan compleet te verwijderen dit werkt toch een stuk prettiger.

Gr. paul

Highway (120) PRO, 14 jaar geleden

Het is maar hoe je het gewendt bent. Je kunt het supframe zo ver laten zakken dat je er geen last van hebt.
Inderdaad als het er onderuit is dan zal het zeker nooit in de weg zitten.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=toezicht]Het is maar hoe je het gewendt bent. Je kunt het supframe zo ver laten zakken dat je er geen last van hebt.
Inderdaad als het er onderuit is dan zal het zeker nooit in de weg zitten.[/quote]
Moet er wel bij zeggen, heb deze klus alleen gedaan. Subframe compleet verwijderd om de bak goed op te kunnen vangen.
Gewicht van zo'n bak kan soms tegenvallen.

Gr. paul

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je zou hem maar op de kop krijgen...

Stefan

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Huh, dan ben je volgens mij toch verkeerd bezig hoor, daar zit eerst nog de klepdeksel tussen.

Groeten Marcel

Ruud10657 (0) PRO, 14 jaar geleden

Stuurhuis losmaken, rechterkant subframe oplossen, linkerkant los maken en laten zakken. De bak kan er dan tussen door.
Overigens gaan de keerrinen lekken als de carterontluchting dicht zit!!! Er zit een vlamdover in het plastichuisje achter het gasklephuis. Openen en er een nieuwe inzetten (ca 3 euro). Maak dan ook gelijk het gasklephuis en de stappenmoter (tussen de slang van het luchtfilter naar het spruitstuk) schoon met remreiniger en een poutsdoek. Flink poetsen en maak ook de gaatjes in het gasklephuis voorzichtig schoon.

gilbertb (0), 14 jaar geleden

hallo, idd het subframe moet er idd helemaal onderweg, dit werkt een stuk prettiger zonder dat de automaat je om de oren komt vallen, die automaat is een zwaar geheel, ik heb vorigeweek een v70 tdi [vw] diesel automaten bak eruit gehaald, het werkt een stuk makkelijker als het subframer eruit is zoveel werk is dit niet maar zorg wel dat je met 2man bent vdan is het heel goed tedoen. voor meer info kiun je me mailen........... suc6..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.