Volvo 740: Lichten, Elektrisch Dak, Lopen op Benzine

Bouwjaar: 1988

Ik heb 3 probleempjes met mijn Volvo 740 Benzine/LPG (1988)
1 Mijn stadslichten blijven branden! Ook als ik relais en schakelaar verwijder! Iemand enig idee voordat ik de hele bedrading na moet gaan lopen.
2 Mijn auto heeft een elektrisch shuifdak maar deze doet het niet. heb nog niets kunnen vinden op welke zekering etc. het dak is aangesloten. Kent iemand deze daken en kan iemand mij vertellen hoe de bedrading loopt en waar het probleem aan kan liggen. Voordat ik de hele hemel ga demonteren.
3 Mij auto loopt prima op gas, geen problemen mee. als ik echter overschakel op benzine dan begint tie te stotteren en te stoten. Heb de injectoren al vervangen!

Ro9856

Geplaatst door Ro9856 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 740? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

cruiser1849 (0), 19 jaar geleden

2) Als het schuifdak achteraf ingebouwd is, zit de zekering meestal in de buurt van de accu. Kijk of er een extra kabeltje van de dikke pluskabel is afgetakt. Als dat zo is, dan zit er meestal op die kabel een zekering.

3) Doet dat probleem zich ook voor als je meer benzine tankt? Zo niet, dan is mogelijk de benzineaanvoerslang IN de benzinetank poreus. Bij LPGauto's gebeurt dit op den duur vaak, omdat men meestal met weinig benzine in de tank rijdt.

Ro9856 (0), 19 jaar geleden

Dank je wel voor je antwoorden.
De benzinetank is vrijwel vol. In principe is het ook geen probleem omdat ik altijd op gas blijf rijden, en zorg dat ik genoegn LPG getankt heb. Zal eens kijken naar de slang. En ik ga op onderzoek naar het dak. Meer tips zijn van harte welkom.

cruiser1849 (0), 19 jaar geleden

Heb je het benzinefilter ook al gereinigd?

blix (0), 18 jaar geleden

Bij mijn wagen, volvo 940 B230F, was de luchtmassameter door een backfire kapot gegaan. Deze meet de lucht die de motor in gaat. Op LPG heeft die die blijkbaar niet nodig want daar bleef die goed op lopen. Na het vervangen van de lcuhtmassameter (of het los trekken van de kabel) was het probleem verholpen. VOor dat je een dure aanschaf doet. (lmm kost 160euro) Test het eerst door de kabel naar de luchtmassameter los te trekken. Toen deed mijn wagen het namelijk al weer een stuk beter op bezine

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.