Volvo V40: loopt op twee cylinders

Bouwjaar: 1997

Mijn V40 1.8 met G3 installatie begint soms plotsklaps op 2 cylinders te lopen. Het maakt niet uit of ie op benzine of gas staat. Na een tijdje wachten en dan starten loopt ie weer op 4 cylinders.
Wat kan de oorzaak zijn?
Iemand vertelde mij dat het een van de bobines kan zijn. Die stuurt 2 cylinders aan.
Hoe kan je deze controleren of kan dat niet als hij het de meeste tijd wel goed doet?
Kan het ook een andere oorzaak hebben?


Alvast bedankt

rick9743

Geplaatst door rick9743 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Bobines vervangen andere oorzaak kan het haast niet hebben al je er zeker van wil zijn moet je de stekker van een bobine lostrekken slaat hij dan af moet je de andere proberen als hij dan blijft lopen heb je de goede. Het klopt inderdaad dat de bobine 2 cilinders van een vonk voorziet. Wacht niet te lang anders kost het je dadelijk ook nog een katylisator en of de gehele uitlaat. Wij hebben het al een keer gehad kat stuk en de brokstukken door de hele uitlaat en auto niet meer lopen de brokstukken zaten voor het demper gat en waren er niet meer uit te krijgen. Vervang ook beide bobines anders heb

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Bobines vervangen andere oorzaak kan het haast niet hebben al je er zeker van wil zijn moet je de stekker van een bobine lostrekken slaat hij dan af moet je de andere proberen als hij dan blijft lopen heb je de goede. Het klopt inderdaad dat de bobine 2 cilinders van een vonk voorziet. Wacht niet te lang anders kost het je dadelijk ook nog een katylisator en of de gehele uitlaat. Wij hebben het al een keer gehad kat stuk en de brokstukken door de hele uitlaat en auto niet meer lopen de brokstukken zaten voor het demper gat en waren er niet meer uit te krijgen. Vervang ook beide bobines anders heb binnenkort weer trammelant. sorry voor 2 maal het zelfde bericht.

rick9743 (0), 19 jaar geleden

Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Waar kan ik deze het beste kopen? Bij de VOLVO? Of zijn er ook (goedkopere) alternatieven?

Groeten Rick

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

ik heb het zelfde probleem rechter bobine valt uit als de motor warm wordt Volvo dealer heeft ze normaal op voorraad maar nu waren ze op en de importeur had ze ook niet. zijn nu in blijde verwachting

rick9743 (0), 19 jaar geleden

Hallo,
Krijg alleen die driepolige-stekker niet los van de bobine. Die zit met een veertje geborgd. Of is het een kwestie van nog harder trekke?n
Kan iemand mij dat uitleggen hoe dat moet?
Bedankt!

Gr. Rick

rick9743 (0), 19 jaar geleden

Ben er inmiddels achter.

Gr Rick

sjoap (0), 19 jaar geleden

Hallo,
heb hetzelfde probleem als jij, alleen direct na het starten, nadat van benz --> gas was het probleem weg. bij mij is het zo dat dit zeer onregelmatig voorkomt, het lijkt iets met vocht of buitentemp te maken. Mijn vraag, is het probleem wat optrad nu opgelost door beide bobines te vervangen?

rick9743 (0), 19 jaar geleden

Hallo Sjoap,

Toen de motor afsloeg heb ik direct de weerstand gemeten van de bobines en een van de twee bleek stuk. De weerstand moet tussen de 0,5 en 1,0 Ohm zijn. Die meet je op de twee buitenste pinnetjes.
Vervangen en hij liep weer goed.

Groeten Rick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.