Hallo,
ik heb een volvo 460 lekker bakkie eigenlijk nooit wat aan de hand, alleen nu met het koude weer wil hij soms even (voor mijn gevoel op 3 cilinders gaan lopen ipv 4) op gas iets erger dan op benzine
nu is mijn vraag wat kan dit zijn? moet ik mij zorgen maken? wat kan ik makkelijk even na kijken?
verder heb ik al eerder een post geplaatst met betrekking tot de temperatuur van de auto. Het geval is hij koelt te goed, wanneer de moter het zwaar wordt staat de temp sensor op 25% (zou eignelijk altijd op 50% moeten staat) maar op de snelweg zakt hij zelfs naar iets van 5%. De oplossing zou een andere radiateur zijn aldus een andere post, en dit zou veel kosten en niet nodig zijn. maar gezien de kwaal meld ik het er even bij.
Alvast bedankt!!
Groetjes Rene
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou je thermostaat vernieuwen als deze open blijft staan koelt inderdaad je motor te goed en nu met dit slechte weer wordt je motor niet warm genoeg en krijg je deze problemen,en niet je radiateur want als die slecht zou zijn wordt hij juist te warm hij koelt dan juist niet genoeg
mmm... dus om dit te testen zou ik even een kartonnetje voor mijn radiator kunnen zetten en even kijken hoe hij reageerd wanneer hij gewoon warm is?
het gekke is ik heb een tijd terug mijn thermostaat laten vervangen maar de problemen bleven. ik hoorde zoon vaag verhaal over kleppen in de radiator die open en dicht gaan waaardoor hij meer of minder koeloppervlak heeft dat zou kapot zijn of zo.. maar ik vind het maar een vaag verhaal haha
merci voor je reactie
14 jaar
rotor en verdeelkap controleren op ingebrande contacten en eventuele koolstofvorming.
weerstand bougiekabels meten.
weet je zeker dat temperatuursensor goed is?
klepspeling controleren.
ik ga vanavond eens kijken naar de koolstofvorming op de rotor en verdeelkap, ik neem aan dat wanneer deze veel vorming vertonen ik dit gewoon er af kan schuren?
Verder laat ik volgende week mijn thermostaat, koelvloeistof en temperatuur sensor vervangen, kijken wat dit uit gaat maken.
ook helaas. stopte mijn gasinstallatie er mee op de snelweg, de 7,5 amp zekering knalde er uit. alleen ik had alleen nog een 10 amp zekering dus die vervangen.
alleen de auto reed weer eventjes, maar na een kwartier stopte hij er weer mee en de zekering was nog heel tot mijn schrik. Heb ik nu iets super stoms gedaan of valt het wel mee?
alvast bedankt voor de input!
14 jaar
Citeren is niet nodig wanneer de tekst er pal boven staat; gewoon direct antwoorden volstaat.
mvg,
moderator.
Zo eindelijk de spullen binnen, rotor, verdeelkap, boegies, thermostaat, temp sensor en koelvloeistof vervangen
maar de auto rijd nog steeds slecht echt heel slecht, loopt wel gewoon op 4 cilinders maar soms lijkt het als of hij niet goed vonkt.
ik ben naar een maat geweest die wat bij beunt en die suggereerde dat ik hem moet laten uitlezen.
Waar kan ik dit doen? en waar zit die obd schakelaar en wat voo obd zit er in obd 1 of 2?
Alvast bedankt!!!
14 jaar
460 heeft een klein kastje onder de motorkap zitten met een pinnetje en 6 aansluitingen. Pennetje in positie 2 zetten, auto op het contact zetten (niet starten), en knopje op het kastje 2 seconden indrukken. Dan zouden de fouten moeten worden aangeduid met het ledje op het kastje.
http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagnos...
14 jaar
MisterManiac Super bedankt, weet je dat ik 2 keer naar goudiraan ben geweest om dit te laten doen 2 keer 50 euro haha
echt super!
even ter zake ik kreeg 2 foutcodes door met betrekking op het brandstofsysteem (verrassing.... not)
socket 2 code 113 - open circuit in injector wiring (geen idee wat dit dan is)
socket 2 code 232 - Adaptive lambda closded loop control system lean or rich at idling speed
Enig idee wat ik nu moet doen? nieuwe lambda sensor er in?
Groetjes en bedankt!
14 jaar
In ieder geval de lambda sonde controleren.
Als dit een B18U motor is, dan injector van de monopoint installatie controleren,
Als het een B18FT motor is, dan injectors controleren (multipoint).
Anders een keer de foutcodes wissen, en dan een stuk gaan rijden, en dan zien welke codes er dan zijn. Kan ook zijn dat het oude codes zijn.
Groet een 440 rijder :)
14 jaar
bedankt maar hoe doe ik dit?
hoe meet ik de lambda door en welke waardes zou hij moeten hebben
en de injectoren hoe doe ik dat?
bedankt!
14 jaar
Injectoren kun je laten testen, maar ik denk dat je een B18U hebt, die heeft er maar 1. Lambda doormeten zou ik ook niet zo 123 weten.
Een ding wat ik wel weet is hoe je de foutcodes wist. Dat is of de minpool van de accu er een half uur aflaten of via het kastje in positie 2, 5 seconden drukken, lampje gaat aan, nog een keer 5 seconden drukken, lampje gaat uit. Dan moet het foutgeheugen gewist zijn.
14 jaar
Vanavond ga ik de lambda sonde vervangen, ik heb een gebruikte op de kop weten te tikken inc 3 maanden garantie bij de onderdelen lijn. ik zal morgen mijn bevindingen posten. maar weet iemand waar die sonde zit?
14 jaar
In ieder geval voor de kat.
14 jaar
Waarom ga je de lambda vervangen? Werkt zo te zien perfect.
omdat wanneer ik hem uitlees ik dit als fout krijg socket 2 code 232 - Adaptive lambda closded loop control system lean or rich at idling speed
enig idee wat er mis zou kunnen zijn, de wagen loopt beroerd stationair met vlagen goed daarna begint hij hevig te schommelen tussen de 400 en 900 touren valt beina uit en zo.
enig idee?
mvg
Rene
14 jaar
en waar zit de sonde eigenlijk net gekeken maar kon hem niet vinden, hij moet zeker op een brug staan hiervoor
mvg
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar