close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 460: Volvo 460 1.6 i start niet meer

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: B16F

Na gebruik van hulpstartkabels ivm lege accu wil Volvo niet aanslaan.
-Lambdalampje brandt NIET bij aanzetten op contact.
- Startmotor draait wel rond, maar motor slaat niet aan (met nieuwe accu)
-Geen signaal van krukassensor; echter na vervangen hiervan nog steeds geen vonk.
-Zekering van lambdasonde (nr.12) uitgewisseld. Geen effect.
-Zekering brandstofpomp uitgewisseld; geen effect.

Vragen:
is er nog een andere plaats waar een zekering kan zitten?
Ik vermoed dat het niet branden van het lambdalampje hiermee te maken heeft.
Waar zit het relais van de brandstofpomp? Hoe is dit te herkenen?

Welke draadkleuren heeft de Stekkeraansluiting van de krukassensor vanuit de auto? Krukassensor heeft een rode en een witte draad.

Normaal gesproken hoort op de linker veerpoot onder de motorkap een kastje te zitten om een foutkode uit te lezen. Dit zit er bij mij niet meer op. (Alleen een steker.) Is m.b.v. een proeflampje een foutkode uit te lezen? Zoja welke stekeraansluitingen kan ik hiervoor gebruiken?

Graag advies zodat ik verder kan zoeken.

Met vriendelijke groeten,

S.J. Pronk

Geplaatst door

volvorijder460 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je zeker dat je distibutiesnaar heel is, eventueel recetten door de accupool er gedurende een paar minuten er van afhalen,

Carphunter 0

14 jaar

Hartelijk dank voor de reasktie.

Tijdens starten draait de nokkenasgewoon mee; dus de riem is m.i. nog heel.
Massapool gehele nacht los gehad heeft geen oplossing gebracht.
Vandaag gemeten: geen spanning op bobine bij kontakt aan. (grijs/ rode draad)
Is er een relais welke verantwoordelijk kan zijn voor dit probleem?
Vragen: waar zit dit relais en hoe kan ik deze herkennen (draadkleuren)

Als het goed is zit er achter je dashboardkastje ook twee relais zou daar ook even naar kijken

Carphunter 0

14 jaar

Vandaag volgende zaken gemeten cq gecheckt:

Geen spanning op zekeringkast aansluiting 12 - 13 (ook niet bij starten)
Dit betreft Heated Lambdasonde-12 en fuelpomp-13
Bij aanleggen hulpspanning op deze aansluitingen hoor ik in beide gevallen de brandstofpomp werken.

Relais achter dashboardkastje gecheckt.

Relais voor aansturing ECU :
Indien ik aansluiting 85 aan massa leg schakelt het relais en krijg ik spanning
op de roze draad (87) deze gaat naar de ECU.

Relais voor aansturing brandstofpomp:
Indien ik aansluiting 85 aan massa leg schakelt het relais en krijg ik spanning
op de wit rode draad (87) deze gaat vermoedelijk naar de brandstofpomp.
(Hoor ik zoemen)

Geen spanning op grijs / rode bobinedraad. Ook niet bij overbruggen beide relais.

Ik ga ervanuit dat de aansluitingen 85 via de ECU aan massa worden gelegd. Klopt deze redenering?

Heb tevens nog even de oude krukassensor teruggezet.
Dit heeft geen effect.
Tijdens starten zie ik zowel bij de nieuwe als de oude sensor geen beweging in de wijzer van mijn multimeter. (gemeten tussen witte en rode draad.)
Weerstandswaarde van beide sensoren ongeveer 220 ohm.
Lijkt erop dat de ECU stuk is. Weet dit echter niet zeker.

Heb tevens nog gekeken of het lampje van het motormanagement in het dashboard stuk is. Dit is echter niet het geval.

Wat het ook nog zou kunnen zijn is een slechte aarde, controleer de aarde vanaf de motor naar het schutboard, en vanaf de motor naar de accu.

Carphunter 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.