Ik heb pas een s60 gekocht (170 pk)met 150 dkm op de teller en overweeg de inbouw van een LPi vialle G3 inst. zijn er extra aandacht punten omtrent de inbouw tav de motor? (andere kleppen?)
Ook moet volgens het ondh.boekje de distr.riem vervangen worden is dit zelf te doen of heb je speciaal gereedschap hiervoor nodig
Ook kom ik af en toe berichten tegen over kleppen stellen moet dat ook bij die van mijn, het bouwjaar is 04/2001
Mt.vr.gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kleppen stellen is een grote klus. Wij hebben al problemen gehad met de klepspeling bij autos op LPI. Je auto is van 2001 dus zal er waarschijnlijk schroefplugjes in de kleppendeksel zitten zodat je daar door kunt meten met een speciaal voelermaatje. Volvo ondersteunt het inbouwen van LPG niet meer omdat ze de zogenaamde BI-feul auto leveren. Daar zit wel een andere cilinderkop op.
LPI van Vialle is de beste optie werkt goed en geen of weining problemen.
Distr. riem zelf vervangen is moeilijk in te schatten ik weet niet hoe handig je bent je moet weten hoe je met de spanner moet werken en afstellen. Ook handig is om de nokkenassen vast te zetten voor dat ze omklappen en dan weer op tijd moet gaan zetten. Bij een lichte aanraking kunnen ze al verspringen.
Zelf ben ik monteur geweest en heb laatst nog een distr.riem van van een peugeot 20-16v gedaan
Voor de duidelijkheid de wagen heeft tot nu toe alleen op benzine gelopen dus ik denk als ik rustig op gas rij dat dit verder geen probleem zou moeten zijn maar ja zeker ben ik er niet van
wordt de klepspeling met plaatjes gedaan of door stelschroefen
zijn er ook Bi feul met 170pk dan volgens mij niet!
graag je reaktie mt vr gr johan
19 jaar
Volgens mijn informatie is juist Volvo gestopt met het leveren van Bifuel auto's. Daar zijn ze bij Teleflex nu nog kapot van.
mijn volvo is uit januari 1993 (460) en heeft in december 1999 een vaille lpg g3 installatie gekregen bij 95000km. de auto heeft nu 220000 km gereden en rijdt nog steeds goed. wel heb ik vandaag een verdeelkap met rotor en bougies met kabels vervangen omdat deze helemaal gaar en versleten waren. (kosten +/- 80 euro en zelf vervangen). zie dit maar gewoon als onderhoud :)
groet,
martin
19 jaar
Kijk eens naar Flash-Lube. o.a. mijn inbouwstation raadde dit aan bij "probleem gevallen". Helaas vallen de huidige volvo's daar ook onder al schijnt de 140/170 pk daar het minste probleem te hebben. Met name de turbo modellen hebben last. Helaas heeft volvo in zijn wijsheid (lees bezuinigins drang) in de 2002 S80 modellen ook de controle boutjes verwijderd en is de enige controle optie meteen sleutelen en stellen á xx euro's.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar