Al enige tijd last van stotteren op lpi. Vandaag echt heel slecht lopen. Op lpi drama, stotteren en geen fut. Op benzine ook niet echt geweldig. Led gaat op benzine en lpi langzaam knipperen, rood resp. groen. Resetten lpi computer, 4 zekeringen eruit voor 5 minuten, hielp eventjes maar later weer langzaam knipperen van de led. Restten benzine computer helpt ook maar heel even. Daarna ging ook lampje lambdasonde branden terwijl ik op benzine reed. Kabels, verdeler,rotor en bougies zijn nieuw 0,6 mm, luchtfilter nieuw, gasfilter schoongemaakt.
Gasinjectoren tikken bij stationair alle vier (benzineinjectoren in rust), maar nr 3 was wel bevroren (ijsvorming) na een lange rit.
Waar ga ik zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je hebt waarschijnlijk last van een of meerdere lekkende gas injectors !!
Ik denk dat de vriespijpjes aan de LPG injectoren in het inlaatspruitstuk weg zijn of verdraaid.
Dit resulteerd in het bevriezen van de LPG en dus het slechte lopen/bokken.
Je kunt proberen of het probleem zich ook voordoet als je meteen op benzine start en wegrijd.
Waarschijnlijk heb je dan nergens last van.
Inlaat soruitstuk los en de vriespijpjes (laten) controleren.
Succes,
Thieu
17 jaar
Drama lijkt over. Gisteren, na maandag door gasboer en dealer van kastje naar de muur te zijn gestuurd, heb ik zelf maar de lambdasonde vervangen voor een universeel exemplaar van delphi (E85,-). Oude flink onder de roet. Nieuwe erin en alles loopt weer lekker. Eerst even 10 km op benzine om de benzine ecu weer in te leren en daarna op lpg (lpi).
Vandaag tot nu toe nog alles OK. Bedankt voor de reacties. Ik hoop voor anderen weer nuttige info.
groeten,
Sicco
17 jaar
Is het de pomp in de tank of een ander probleem?
Volvo 945 230FK vialle lpi modeljaar 1996. (70 liter duotank met rechthoekig deksel, op sticker art. 215070.0 snr 2150037008 van mei 1996)
Op benzine prima, op lpi inhouden en stotteren. Ik kom nog wel op 140 km/uur maar gaat hevig stotterend en met weinig vermogen.
Stationair draait de motor zonder stotteren. Lpi Pomp draait hoorbaar (oor er op) in fase 1 en 2, injectors tikken netjes mee.
Geen foutcodes ontsteking en brandstofinstallatie (benzine) uitgelezen met OBD kastje. Bougies NGK, rotor en verdeler 1 jaar oud, 20000km mee gereden. (Ik heb er ook nog even Bosch bougies ingedraaid maar geen verbetering)
Heb stekkers van de benzine injectors losgehad bij rijden op lpi maar gaf geen verbetering. Rijdt dus niet op 2 brandstoffen. (benzine injectors tikken ook niet mee als motor op lpg loopt)
De klepspeling was ok, lambdasonde enkele maanden geleden vervangen.
Heb lpgfilter eruit gehad zonder verbetering.
accuspanning bij draaiende motor ca. 13,5 volt.
Wie heeft nog een idee?
Hebben meer van jullie wel een lpi pomp met succes (dus probleem over) vervangen terwijl deze nog wel ronddraaide?
(Ik heb al veel vialle adressen gebeld maar niemend heeft nu tijd)
Waar kan ik nog meer zoeken?
alvast bedankt
Sicco
16 jaar
eerst
op benzine warm laten lopen.
lambda sonde los nemen(enkele stekker)als het goed is geen hoorbaar verschil.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar