close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940: Is een 2,3 IC turbo ook zuiniger af te stellen?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 IC turbo

Mijn volvo lijkt wel een zuipschuit. Na het vervangen van het brandstof relais is mijn 940 wel prettiger/beter en soepeler gaan draaien maar zuiniger kan ik niet zeggen. voor alle narigheid van steeds uitvallen van de motor was het mogelijk met 45 litergas actieradius te hebben van 350 km momenteel kom ik niet eens aan de 300 km.
Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Mvr groet Henk

Geplaatst door

14he06nk56 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

henk het enigste wat je kunt laten doen is je gas installatie laten nakijken of daar alles goed van is en staat.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

automaat/schakel? sedan/estate?

hoe gebruik je de auto?

1:7 lijkt mij op lpg acceptabel, zeker bij veel file en stadsverkeer.

320 0

17 jaar

rechter voetje bedwingen?

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Het ligt helaas niet aan mijn voetje. De 940 heeft eerder 1:7.7 gelopen dat is dus bijna 1:8. Na het vervangen van bougies, bougiekabels, verdeelkap, en de rotor. Dit omdat de motor steeds afsloeg tijdens het rijden. Omdat het brandstof relais de boosdoener was van het afslaan heb ik deze ook vervangen. Je zou zeggen dat nu alles wat betreft de ontsteking vervangen is de motor nu zuiniger zou rijden. Mijn rijstijl is hetzelfde overgens is het zo dat mijn vrouw het meest met deze auto rijdt zeker geen coureur is. Ik heb overgens gewoon een serieuze vraag gesteld. Volvo rijders zijn over het algemeen rustig rijdende mensen omdat het een lowpresseur motor is, het is voor mij daarom een bewuste keuze geweest een auto met een dergelijke motor te kopen.

Groet Henk

14he06nk56 0

17 jaar

[quote=320]automaat/schakel? sedan/estate?

hoe gebruik je de auto?

1:7 lijkt mij op lpg acceptabel, zeker bij veel file en stadsverkeer.[/quote]
toch even meer info. een estate met automaat lust vaak wat meer...

anders foutcodes uitlezen. mogelijk is er een probleem met de lamda-sonde of de temp. sensor.

eventueel de thermostaat vervangen, wil soms ook in het verbruik schelen.

320 0

17 jaar

Kleppen laten stellen !!

Hoe is de CO-waarde en de lambda-waarde op gas en op benzine ??

Wat voor gasinstallatie ligt er in ??

Ik verbaas mij ook over het hoge verbruik van de mijne, krijg hem bijna niet onder de 1 op 9,5
bij een zeer behoudende rijstijl.
Met aanhanger er achter en dan niet harder dan 80 km/h kom ik zowat op 1:8.

Dat betreft dan een 1995 945, met B230FK motor, ("intercooler" op kentekenbewijs), automaat AW71.
En dan alleen benzine. Voorwaar een echte zuipschuit volgens mij.

dutchbert 50
badge

17 jaar

[quote=dutchbert]Ik verbaas mij ook over het hoge verbruik van de mijne, krijg hem bijna niet onder de 1 op 9,5
bij een zeer behoudende rijstijl.
Met aanhanger er achter en dan niet harder dan 80 km/h kom ik zowat op 1:8.

Dat betreft dan een 1995 945, met B230FK motor, ("intercooler" op kentekenbewijs), automaat AW71.
En dan alleen benzine. Voorwaar een echte zuipschuit volgens mij.[/quote]
Ik vind het niet verkeerd. Een auto van dik 13-1400 kg, automaat, 2300 met een berg vermogen en dan 1 : 9.5 !! Menig Volvo 340-rijder met 1700 motor zou er direct voor tekenen.........

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

V70 classic B5252S aanschaffen. Haal je de 9 a 10 liter benzine/ 100km mee. 1455kg. Ook nog automaat. Op gas kweetnie. Met caravan 12/13 liter

volvare 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.