close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: lucht in remsysteem?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

heb twee maanden geleden remblokken vervangen,hierna was de rem echt sponzig alsof er lucht in het remsysteem zat. Na advies gevraagd te hebben eerst een week zo rond gereden (inremmen van de blokken). Het probleem bleef, heb ook al div malen het systeem ontlucht maar ook dit helpt niet. Wat me trouwens wel opviel dat ik bij de achterremmen de remzuigers gewoon kon terug duwen (dus niet terugdraaien zoals meestal het geval is bij achterremschijven). als ik hard rem voel je de auto trekken eerst naar links daarna is het alsof het remsysteem dit corrigeerd want dan remt hij keurig recht.
Iemand een idee??

Geplaatst door

theswedishchef (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik begrijp er uit dat je de achterremblokken hebt vervangen? De zuigers van de achterremmen moet je terug draaien achter op de remklauw zit een inbusschroefje, als je dit schroefje verwijderd hebt dan zit er een schroefje waar mee je de remzuiger kunt terug draaien. Je hebt nu waarschijnlijk ook een hele hoge of bijna niet werkende handrem.

volvoxc90 0
badge

17 jaar

Dat de zuigers niet teruggedraaid hoeven te worden maar teruggedrukt , ligt aan het handremsysteem, hoe dat ge-integreerd is in de remklauw.
Heb je de remklauwen goed gangbaar en schoon?
En hoe zijn de schijven ?
Het is normaal dat de rem eerst sponzig aanvoeld en dat de remblokken eerst een 500KM ingeremd moeten worden voordat ze hun optimale werk doen.
ze moete "inslijten"op de schijven, zeg maar hetzelfde model aannemen.
NIET te hard remmen , want dan verglazen de blokken en kun je nog een keer.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

De zuigers waren zonder geweld terug te duwen, en voordat de blokken vervangen waren had ik een heel mooi ,,hard"" rempedaal de schijven zijn hoewel niet nieuw ook helemaal niet slecht en bovendieen heb ik de heel geringe randen die erop zaten er af geslepen en goed gekeken of de blokken goed contact hebben met de schijven bovendien heb ik inderdaad gekeken of de remklauwen goed gangbaar waren en ook dit is dik in orde. Dus blijft over?? Geen idee, maar voor dat ik verder ga schroeven toch de reacties nog maar even afwachten. Ik zag trouwens op de hoofdremcilinder dat er een aantal leidingen rechtsstreeks opgeschroefd zit maar er zitten ook twee leidingen op die op een soort adapter ding geval zitten ik vermoed remdrukbegrenzers voor de achteras misschien heeft zig daar en probleem voorgedaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
O ja m'n link naar m'n website blijkt niet te werken hier komt ie nog en keer,

http://www.theswedishchef.nl/
Groetjes, henk

Als je de zuigers zo terug kunt duwen is de vertanding in de remklauw stuk,die ervoor zorgt dat de cylinders op hun maximale uitslag blijft staan,ze lopen nu te ver terug,vandaar het sponzige gevoel.
Nieuwe of andere monteren brengt de oplossing.Aan de achterkant van de remtang zit een imbusboutje en daar achter de imbus om ze terug te stellen.

Ramon9285 0
badge

17 jaar

Ik ben het helemaal eens met het antwoord van Ramon. De remzuiger moet terug gedraaid worden. Nu werkt waarschijnlijk de zelfstelinrichting niet meer van de remzuiger. Je kunt proberen om de zuiger af te stellen maar ik denk net als Ramon dat er nieuwe op moeten.

volvoxc90 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.