auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40: Maximum kilometers

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TD

Hallo,

Ik ben eventueel van plan de V40 1.9TD 1998 van mijn dochter over te nemen met 247000km op de teller.

Kan mij iemand zeggen hoeveel kilometers die autos afkunnen ?

Er is vooral op autoweg gereden.

Hij loopt nog goed en is probleemloos goedgekeurd door de jaarlijkse Autokeuring.

Bij ca 110km/h hoor ik wel een gebrom en als ik de bak in vrijloop zet blijft het lawaai. Ik heb de indruk dat het geluid van de Barum banden komt.(Bravuris 195/55/15)
Ook was er wat shimmy, en de bandenslijtage is eigenaardig, vooraan vooral de buitenkant en achteraan vooral de binnenkant van de banden (op loopvlak) alhoewel hij mooi recht rijdt.
Ik heb nu de wielen verwisseld van voor naar achter en de shimmy schijnt verdwenen te zijn.

Hij moet wel nu een nieuwe distributiriem krijgen tijdens het groot onderhoud.

Is het zinvol die auto over te nemen voor bvb 2500 a 3000 Euro? Of komen er grote kosten op mij toe?

Sommigen zeggen snel wegdoen, anderen zeggen daar doe je nog 100000km bij??

Geplaatst door

kikvorsman (125)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

die motor kan zeker meer aan, echter het onderhoud is zeker van belang.

als deze auto goed is onderhouden...altijd snelweg km's heeft gereden en de prijs is goed zou ik niet weten waarom je hem zou moeten laten staan.

niemand kan in jouw motor kijken.....maar bij normaal gebruik moet ie zeker de 450.000 kunnen halen.

en 2500,00 voor een 98 v40 is helemaal zo gek nog niet luc...

arie549 0
badge

18 jaar

Kijk vooral naar het koelwater. Bij deze motoren durft de koppakking lekken waardoor er olie in het koelwater komt.(Toen die bij mij defect was, merkte ik niets aan de motor in verband met slecht starten of rijden) Het gegrom van de banden had ik ook met de Michelin Exalto serie 1. Nu met de Exalto serie 2 geen geluid meer. De bandenslijtage komt waarschijnlijk voort van versleten ophangingsrubbers. (ook achteraan)
Lees ook eens andere topics door dan ken je meteen de zwakke plekken van deze auto ondekken.(vervroegingsklep/ lekkende kachelradiator)
Omdat ik al deze ongemakken zelf kon herstellen viel de kostprijs nogal mee, maar indien niet....
Ook de klepspeling durft bij deze motor te klein worden, wat toch een hele klus is. 240.000km wil zeggen dat de distributieriem aan vernieuwing toe is. Meteen dan die kleppen regelen om later kosten te besparen.
Dit alles niet meegerekend vind ik het een toffe auto om met te rijden.

patrickvc 0

18 jaar

ik heb 650.000 kilometer op mijn teller, ja je hoort het goed, onderhoud op tijd laten uitvoeren en aub in jou geval de auto ff laten uitlijnen. let op bij deze stand de snaar vervangen en laat meteen naar dingen kijken die er in de buurt zitten, want de snaar moet toch gedaan worden en dat is het meeste werk. voor de rest hele fijne auto die tegen een stootje kan. heel belangrijk bij deze auto is gebruik goede motorolie. ik heb er atijd 10w40 shell helix.

peugotje 0

18 jaar

Als de distributieriem vernieuwd word dan inderdaad meteen de kleppen (laten) stellen.

Kan iemand zeggen hoeveel het vervangen van de distributieriem en kleppenstellen ongeveer kan kosten?

kikvorsman 125

18 jaar

ik heb een tijdje geleden bij de dealer ook mijn snaar vervangen van toen der tijd mijn volvo. Ik was ongeveer 475 euro kwijt voor de snaar en de spanrol maar later kreeg ik nog een rekening van ongeveer 60 euro voor nog iets dat ze vergeten waren op de factuur te zettn. maar het klepstellen weet ik niet of dat erbij zit. groetjes en succes.

toerist 0

18 jaar

Tandriem kost ongeveer €40 een volledig tandriemset met spanner en looprol ong. €130
hoedjes om kleppen te stellen kosten bij iemand die in ruilmotoren doet iets minder dan €10 per stuk(er zitten er 8 in, maar waarschijnlijk heb je maar de helft nodig)
ik deed er 3 tot 4 uur over (partikulier)
Bij volvo mag je de prijzen van de onderdelen maal 3 doen.

Mocht ik er ver naast zitten, reageer dan aub iemand op mijn antwoord

(in een ander antwoord lees ik 10w40 voor de olie, ik dacht(denk)15w40)

patrickvc 0

18 jaar

ja patrickvc, ik denk hoe ouder de moter hoe dikker je olie moet zijn. Ik herinner me nog dat de dealer er atijd 10w 40 in gooide. Maar hou me daar aub niet aan vast is weer een tijdje geleden voor mij. Denk dat kikvorsman ff met de dealer moet praten om te vragen welke olie hij het er beste in kan gooien.
Succes

toerist 0

18 jaar

15 w40 is niet de juiste olie.......de 10 w 40 kan hier prima in.

arie549 0
badge

18 jaar

distrubutie riem vervangen plus kleppen stellen kost bij de dealer ongeveer 650 euro ex btw voor een v40 diesel.

Ramon9285 0
badge

18 jaar

3000 € is niet slecht
toch goed nazien of er geen olie in je koelvloeistof zit is namelijk het zwakke punt van deze wagens
ik had deze voor op 180 000 km
heb deze latenv ervangen en heb dan ook meteen de ditributie riem met de bijhorende spanrollen , meelooprollen ,multieriem , kleppen gesteld , en grootonderhoud laten uitvoeren .
dit voor 900€ dit bij een volvo garage (maar geen off merk dealer wel uitsluitend volvo)
normaal moet ik nu nog 150000 km verder (v40 1998 renault motor )

gr

Pat8393 0

18 jaar

Bij mij was dit ook op 180.000km, maar als hij nu nog geen olie in het koelwater heeft, dan denk ik niet dat je het nog zal voorhebben.

patrickvc 0

18 jaar

Hallo allemaal die geantwoord hebben op mijn vragen, erg bedankt.

Na beraad heb ik de auto toch verkocht, hij is nu op weg naar de baltische staten.

Waarom verkocht?

Bij de Volvo dealer koste een nieuwe distriebutieriem en met kleppen regelen bijna 1300 Euro!!

Verder stond er olie in de koelvloeistof, dus de cilinderkoppakking leidt misschien haar laatste kilometers.

Weer eens meer dan 1000 Euro, dan was ik al bij meer dan 2000 Euro reparatiekosten.

Ik heb nog gedacht aan een Vege ruilmotor maar die zijn blijkbaar niet in stock.

Dan waren er nog de banden die zo raar verslijten alhoewel de uitlijning juist bleek.

Volgens mij waren die eerste V40, auto's met een mooi , goed en veilig koetswerk maar met een lamentabel mechanisch gedeelte.

Dus heb ik besloten hem te verkopen.

kikvorsman 125

18 jaar

hallo , ik ben nieuw hier.
wij bezitten ook een v40 '98 en heeft nu 150.000 op de teller,
aan deze wagen zijn ook al de geciteerde problemen al aan bod gekomen, achterophanging, abs,gloeibougies, nu dus gemerkt dat er olie in het koelvloeistofreservoir zit, mijn vraag is : is het best dit onmiddelijk te laten herstellen , denk persoonlijk van wel, maar mijn vriendin kan eigenlijk die wagen nu niet missen, daarom de vraag
dank bij voorbaat
Jo

joachim.vb 0

17 jaar

Onmiddelijk hoeft niet , het hangt er beetje vanaf hoeveel olie er al in uw watertank komt
het is namelijk zo dat de rubbers van de slangen van het koelsysteem er daar niet tegen kunnen
ik heb daar nog een jaar mee verder gereden ong een 15000 km zonder problemen (180000km)
heb dan gelijk de koppakking en grootonderhoud met distributieriem met bijhorende spanrollen enz laten +kleppen stellen uitvoeren .
de wagen was 2 dagen in de garage voor deze herstelling en onderhoud
wel regelmatig de slangen controleren op zachte delen in mijbn geval had ik geen enkle probleem

gr

Pat8393 0

17 jaar

vriendelijk bedankt,
ga dit eens nakijken en eerst de koelvloeistof mss verversen,
groeten,
Jo

joachim.vb 0

17 jaar

gewoon de olie afzuigen die boven drijft
gezien olie en water tochniet mengt
gr

Pat8393 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.