Bij mijn volvo S40 bwj1996 zijn de bobines vervangen,brandstoffilter,bougies vervangen. Het probleem deed zich voor in de Belgische ardennen. Het zijn allemaal bergen en de wagen raakte met veel problemen en gestotter boven. Nu heeft een dealer daar de bobines vervangen en brandstoffilter omdat ik schrik had dat ik niet zou thuis geraken. Mijn dealer (thuis) zegt dat de katalysator het probleem is. Deze heb ik nu vervangen door een lege kat. Het probleem is hetzelfde gebleven. De dealer in de ardennen zegt dat de benzinepomp het probleem is. Wie weet raad, want deze auto heeft mij in 3 maanden nu al meer dan 2300 gekost aan herstellingen en heeft nu 190.000km!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de bobines echt defect waren kan de kat toch het probleem zijn. Het is mogelijk dat er brokstukken van de kat nu in de uitlaat liggen en soms de uitlaat bijna verstoppen.
Geef eens een omschrijving waneer hij het doet al meteen bij weg rijden of moet je en stuk gereden hebben.
Als je belgische dealer denkt aan de benzine pomp is er door hen of je eigen garage de benzine druk gemeten?
Heeft je eigen garage het probleem ook gemerkt en aan gegeven dat je kat ook werkelijk defect is?
De kat die er momenteel onderhangt heb ik helemaal leeggemaakt. Dus die kan het niet meer zijn. De andere delen van de uitlaat heb ik ook gecontroleerd. De benzinedruk= 300pa of 3 bar. als de motor stilstaat. Bij draaiende motor en rijdende wagen is deze 250pa of 2.5bar. Als je plots gasgeeft gaat hiij soms naar 350pa of 3.5 bar. In de garage zeggen ze dat er een kat MOET onderhangen, maar een leeggemaakte om te testen moet toch ook goed zijn? Hij heeft het bij koude en warme motor, dus ook bij het wegrijden.
17 jaar
Volgens mij zijn het "gewoon" de bougiekabels, gebeurd regelmatig dat die defect zijn en die geven dan dit verschijnsel !!
Als bij ons een auto (S/V40 850 S/V70) binnenkomt met deze klacht BEGINNEN we altijd met de bougiekabels te vernieuwen !!!
Dan zal ik ze zelf maar gaan halen bij volvo en monteren. Mijn dealer zei:"bougiekabels van deze wagens geven zelden problemen. Waarom het makkelijkste allerlaatst doen dan?
17 jaar
even tussendoor, zijn de foutcodes nog uitgelezen?
heeft je volvo een luchtmassameter en is hier al naar gekeken?
17 jaar
Geen luchtmassameter en geen storingscodes worden er opgeslagen.
17 jaar
slechte bougiekabels geven wel eens vervuilde bougies...
is je daar wat aan opgevallen?
17 jaar
Neen, deze blijven gewoon bruin, maar ga ze op aanraden van onze volvo specialist bovenvermeld wel vervangen. Kan nooit kwaad.
17 jaar
[quote=Volvo-Specialist]Volgens mij zijn het "gewoon" de bougiekabels, gebeurd regelmatig dat die defect zijn en die geven dan dit verschijnsel !!
Als bij ons een auto (S/V40 850 S/V70) binnenkomt met deze klacht BEGINNEN we altijd met de bougiekabels te vernieuwen !!![/quote]
Bedankt aan deze volvo specialist!! Heb deze vervangen en vandaag geen enkele" stottering" gevoeld.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar