Wie weet wat de minimale dikte van de remschijven is van een V70 170 pk met 15 inch wielen? De schijven bezitten een uitgefreest stuk, is dit de markering of alleen voor de balans?
Een nieuw voorschijf is 26mm en een achter schijf is 10mm. De schijven waar het bij deze wagen om gaat zijn 25mm en 9mm. Klopt het verder dat de minimale remblok dikte voor 3mm en achter 2mm is?
b.v.d. Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vooraan is dat 23 mm.
achteraan ken ik de juiste waarde niet maar ik denk dat
je met 9 mm.de grens aan het verkennen bent.
mvg.peter.
Autodata : Volvo 2.5 20v 125 kw '99
voor nieuw 26 mm minimaal 23 mm
achter nieuw 9.6 mm minimaal 8.6mm
blokken voor min. 3 mm
blokken achter min. 2 mm
Succes René
Bedankt voor de info.
mvrgr, Ruud
beste ruud,als je deze remmen niet vernieuwd dan worden de kosten alleen maar hoger"""dit kan zelfs uit lopen tot vernieuwen van alle rem klauwen neem geen risico
groet volvov50
Hi Volvov50,
Hoe zo vernieuwen? Volgens Rene (autodata) zitten ze npg binnen de normen toch?
Ruud
ruud het kan binnen de norm zitten,alleen je moet voor de klant
bepalen dat de remmen bv 20.000 km nog mee gaan.alleen het gevaar is dat de rem zuigers verder naar buiten komen,deze gaan dan kantelen en de rem slaat vast.vernieuw je de blokken op tijd
dan voorkom je hogere kosten groet volvov50
Mischien naar de klant toe een leuk verhaal, maar het lijkt mij toch stug (en een enorme blunder van volvo) dat de zuigers gaan kantelen als de blokken nog niet helemaal versleten zijn
En toch is dat zo en niet alleen bij Volvo.
Ik denk dat je dat risico alleen loopt als alle componenten versleten zijn tot beneden de minimum waardes. Geen enkele autofabrikant kan het zich veroorloven dat dit zou kunnen gebeuren bij remmen die nog binnen de tolerantie-waarden vallen. Zeer zeker Volvo niet die veiligheid al sinds jaar en dag hoog in het vaandel draagt. Er zaten al gordels in de amazones van de begin jaren 60 en de dikke ronde buis in de portieren ter hoogte van de stoelzittingen, zat al in de eerst 140-serie! Verder zal ik uiteraard rekening houden met de "te verwachte" slijtage en de rijstijl van mijn klant om te beoordelen of de remmen nog tot de volgende beurt houden. Dit zou ook door de grote garage bedrijven moeten gebeuren zodat het spul niet onnodig vroeg wordt vernieuwd waardoor de klant met hoge rekeningen zit.
Ben het voor 1000% met je eens wat betreft de laatste regel!!!!!
René
beste ruud jouw antwoord is zeer correct daar kan rene een puntje aan zuigen,ik kom dit probleem bij elk merk tegen.
en waarom???er word te lang gewacht met reparatie.volvo stelt een minium maat om veel ellende te voorkomen aan de remmen,
worden de blokken minder dan de minium maat dan leert de praktijk dat de zuiger in rem klauw gaat kantelen.
groet volvov50
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar