Bij een warme motor is het opnieuw starten moeilijk, d.w.z je moet behoorlijk doorstarten en soms een beetje gas zodat de motor aanslaat.
Waar moet dit probleem worden gezocht?
Kan dit eventueel het gevolg zijn van de speciale bougies van NGK voor auto's met een LPG instal.
Of het slecht of niet werken van de secundairie air pomp ? een tijdje terug bij het uitlezen kwam het systeem wel met een melding van de secund. air pomp.
Alvast bedankt voor de genome moeite,
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij een verkeerde kwaliteit van de motorolie kunnen de klepstoters slecht vullen en is er compressieverlies.
Bedankt voor je reactie, de kwaliteit olie die we gebruiken is altijd 10 W 40 van een gekend merk; SHell- Total- Elf- Castrol etc. zover als ik weet wijken deze olie soorten niet af in qualiteit ? of is een 5 w 40 te prefereren ? wat gezien het gemid. klimaat hier niet van toepassing is volgens de opgaven van Volvo.
m.vr. grtn.
Hans
12 jaar
het probleem is er nog steeds, we gaan nu de benzinefilter vervangen wellicht dat deze sterk vervuild is waardoor het even duurt voordat er voldoende brandstof voorhanden is ?
m.vr.grtn.
Hans
12 jaar
[b]Door moderator verplaatst[/b]
Bij het verwijderen van de benzinefilter is de snelkoppeling defect geraakt, d.w.z. het binneste rode klemringetje is mee naar buiten getrokken, het ringetje terug duwen lukt niet.
Heeft iemand een oplossing om de nieuwe brandstoffilter aan te koppelen, zonder hierbij het achterste gedeelte benzineslang in zijn totaliteit te vervangen.
B.v.dank
M.vr.grtn Hans
snelkoppeling eraf knippen en een slangklem gebruiken...
[quote=Hans4040]snelkoppeling eraf knippen en een slangklem gebruiken...[/quote]
Heb je hier zelf ervaring mee ? had ik zelf ook gedacht zij het niet dat de slang zelf van een soort hardplastic is gemaakt ? plus dat er weinig lengte overblijft om opnieuw aan te sluiten.
m.vr. grtn Hans
12 jaar
Dat heeft met ervaring niks te maken.
Je kan toch die slang verlengen als ie te kort is?
Gebruik je fantasie...
[quote=Hans4040]Dat heeft met ervaring niks te maken.
Je kan toch die slang verlengen als ie te kort is?
Gebruik je fantasie...[/quote]
Je fantasie gebruiken bij dit soort problemen lijkt me niet echt verstandig, het is niet voor niets dat men in alle technische handboeken schermt met diverse (veiligjeid) voorzorgsmaatregelen zodat er geen gekke dingen gebeuren.
Maar toch bedankt voor je reactie, ik zal de oplossing plaatsen.
m.vr grtn.
Hans
12 jaar
Ik heb het stukje bestaande slang tezamen met de (kapotte) snelkoppeling in zijn geheel verwijdert, d.w.z. het stukje wat tussen het t-stuk zit ( op dit t-stuk is een ventiel gemonteerd ) en het filter lengte ongeveer 10 cm, vervangen door nieuw stukje originel brandstof slang ( verstevigd 12mm exct. 6.35 inter. ) en vast gezet met twee rvs slanklemmen, vervolgens de stekker bij de brandstofpomp terug aangesloten, en de min pool op de accu.
Na twee tot drie keer starten sloeg de motor weer aan.
Merci moderator voor het meedenken,
m.vr. grtn.
Hans
12 jaar
Zie je wel...beetje fantasie doet wonderen.
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar