Volvo 850: Moeilijk starten bij warme motor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: B5202

Bij een warme motor is het opnieuw starten moeilijk, d.w.z je moet behoorlijk doorstarten en soms een beetje gas zodat de motor aanslaat.

Waar moet dit probleem worden gezocht?

Kan dit eventueel het gevolg zijn van de speciale bougies van NGK voor auto's met een LPG instal.

Of het slecht of niet werken van de secundairie air pomp ? een tijdje terug bij het uitlezen kwam het systeem wel met een melding van de secund. air pomp.


Alvast bedankt voor de genome moeite,

Hans

daltons

Geplaatst door daltons (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij een verkeerde kwaliteit van de motorolie kunnen de klepstoters slecht vullen en is er compressieverlies.

daltons (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, de kwaliteit olie die we gebruiken is altijd 10 W 40 van een gekend merk; SHell- Total- Elf- Castrol etc. zover als ik weet wijken deze olie soorten niet af in qualiteit ? of is een 5 w 40 te prefereren ? wat gezien het gemid. klimaat hier niet van toepassing is volgens de opgaven van Volvo.

m.vr. grtn.

Hans

daltons (0), 11 jaar geleden

het probleem is er nog steeds, we gaan nu de benzinefilter vervangen wellicht dat deze sterk vervuild is waardoor het even duurt voordat er voldoende brandstof voorhanden is ?

m.vr.grtn.

Hans

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

[b]Door moderator verplaatst[/b]


Bij het verwijderen van de benzinefilter is de snelkoppeling defect geraakt, d.w.z. het binneste rode klemringetje is mee naar buiten getrokken, het ringetje terug duwen lukt niet.

Heeft iemand een oplossing om de nieuwe brandstoffilter aan te koppelen, zonder hierbij het achterste gedeelte benzineslang in zijn totaliteit te vervangen.

B.v.dank

M.vr.grtn Hans

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

snelkoppeling eraf knippen en een slangklem gebruiken...

daltons (0), 11 jaar geleden

[quote=Hans4040]snelkoppeling eraf knippen en een slangklem gebruiken...[/quote]
Heb je hier zelf ervaring mee ? had ik zelf ook gedacht zij het niet dat de slang zelf van een soort hardplastic is gemaakt ? plus dat er weinig lengte overblijft om opnieuw aan te sluiten.

m.vr. grtn Hans

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

Dat heeft met ervaring niks te maken.
Je kan toch die slang verlengen als ie te kort is?
Gebruik je fantasie...

daltons (0), 11 jaar geleden

[quote=Hans4040]Dat heeft met ervaring niks te maken.
Je kan toch die slang verlengen als ie te kort is?
Gebruik je fantasie...[/quote]
Je fantasie gebruiken bij dit soort problemen lijkt me niet echt verstandig, het is niet voor niets dat men in alle technische handboeken schermt met diverse (veiligjeid) voorzorgsmaatregelen zodat er geen gekke dingen gebeuren.

Maar toch bedankt voor je reactie, ik zal de oplossing plaatsen.

m.vr grtn.

Hans

daltons (0), 11 jaar geleden

Ik heb het stukje bestaande slang tezamen met de (kapotte) snelkoppeling in zijn geheel verwijdert, d.w.z. het stukje wat tussen het t-stuk zit ( op dit t-stuk is een ventiel gemonteerd ) en het filter lengte ongeveer 10 cm, vervangen door nieuw stukje originel brandstof slang ( verstevigd 12mm exct. 6.35 inter. ) en vast gezet met twee rvs slanklemmen, vervolgens de stekker bij de brandstofpomp terug aangesloten, en de min pool op de accu.

Na twee tot drie keer starten sloeg de motor weer aan.

Merci moderator voor het meedenken,

m.vr. grtn.

Hans

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

Zie je wel...beetje fantasie doet wonderen.
Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.