Motor haperde enorm, zowel bij aanslaan als stationair. En wegrijden ging gepaard met veel horten en stoten en gebrek aan vermogen, totdat hij op een bepaald moment begint te trekken en je toeren kunt maken. In de lage versnellingen en bij lage toeren trad het haperen vooral op.
Uitlezen meldde alleen maar dat cilinder 2 en 3 onregelmatig lopen. Oorzaak onduidelijk.
Dus heb ik de storing maar gewist. Daarna liep hij normaal, maar hapert hij alleen nog onderin de tweede versnelling.
Wat kan het probleem zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
twee topics samengevoegd, omdat problemen waarschijnlijk met elkaar te maken hebben.
Zie: https://problemcar.nl/topic/volvo/motor-...
Moderator Problemcar
Kan mij voorstellen dat de indruk ontstaat dat de problemen met elkaar te maken hebben. Helaas, het gaat om twee totaal verschillende auto's: een V70 I en V70 II. Die laatste heeft hele andere electronica en is beter uit te lezen, te wissen of te kalibreren. Bij de V70 II speelt ook nog mee dat de indicator van de anti-slip regeling gaat flikkeren zodra hij hapert in de tweede versnelling. De V70 I heeft dat in het geheel niet. Bij deze is het gasklephuis al vervangen, dus daar ligt het iig niet aan. Terwijl dat bij de V70 II nog niet is vervangen.
De V70 I slaat continu af en dan kun je niet verder rijden (als je al van de plaats bent gekomen) , met de V70 II kun je wel rijden.
Dus de diagnose voor de een hoeft in het geheel niet te gelden voor de ander. Door de problemen samen te voegen kan ik reacties krijgen die niets te maken hebben met de een of de ander.
Maar goed, ik heb mij maar te schikken, jullie zijn de baas over dit platform, dus ik wacht wel efkes af.
4 jaar
Het elektronische gasklephuis zorgt dat de motor gelijdelijker loopt. Maar vooral de gasklephuizen in de VOLVO blijken snel kapot te gaan, met alle gevolgen van dien. VOLVO-rijders worden zo geconfronteerd met hoge reparatiekosten oplopend tot wel 1000 euro. Gaat VOLVO dit steeds terugkerende probleem nu eindelijk netjes oplossen?
4 jaar
Bij de V70 I is het gasklephuis al vervangen (kosten 'slechts' 450,-) dus dat kan niet het probleem zijn bij deze auto. Deze auto is overigens 20 jaar oud en heeft een half miljoen op de teller staan, dus wat is 'snel'?
Bij de V70 II kan het gasklephuis nog het probleem zijn: deze auto is 18 jaar oud en heeft 3,5 ton op de teller staan. Is dat dan 'snel'?
Ken veel merken die deze leeftijd of kilometrages niet eens halen. Of iig niet in de staat waarin deze Volvo's verkeren.
Ken veel merken die dit soort problemen bij veel lagere leeftijd en kilometrages hebben en waarvan de kosten, ondanks het feit dat het om kleinere auto's gaat, net zo hoog liggen als bij een dikke Volvo. Heb voorbeelden hiervan bij VW, Peugeot, Renault en Toyota. Wanneer gaan deze merken hun kwaliteit eens opschroeven voor betaalbare prijzen?
4 jaar
andere topic weer aangepast...foutje van mijn kant.
Moderator Problemcar
Bij De V70 I was het probleem het brandstofpomprelais: de twee solderingen van het spoeltje waren niet goed meer. Opnieuw versmelten en hij doet het weer.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar