Auto : Volvo V70 2.4 D5 euro 3 2002
Sinds kort lukt tanken niet....3 x bij verschill.
stations geprobeerd. Vulslang goed, slangetje onlucht. onder auto goed. Heeft iemend deze ervaring gehad en zo ja, wat was de oorzaak?
groet,
Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in de jaren dat ik bij volvo werkte ken ik dit probleem niet.
Ik in 35 jaar Volvo ook niet, 3 garages ook niet en na 2 x Vida-uitlezen ook verder niemand. je reactie is hetzelfde als ; ik lust ook geen pindakaas dus dat schiet niet op zo hé?
4 jaar
Ik lust geen brocoli, maar je vraagt zelf "Heeft iemand deze ervaring gehad " ...nou, nee dus.
En omdat we die ervaring niet hebben kunnen we ook niet zeggen wat de oorzaak was.
Er is waarschijnlijk toch iets veranderd in de vulslang ofzo, dus nog even goed kijken.
succes.
Wat gebeurt er? slaat de pomp meteen af?
Hans, spreek niet namens anderen s.v.p. Menigeen had identiek ervaring...doorgaans probleem vulslang.
De pomp slaat niet af Highway....is nieuw...functioneert prima. het gaat dus om een zgn. zadeltank...er is een vacuümprobleem en er is het probleem van zwarte rook ( verhouding brandstof-lucht dus). vernieuwd ; startmotor-brandstpomp-sensor koelvlst. temp- turboslang-brandstfilter- brandst.-regelaar-sensor brandstofdruk. Vulslang tank en ontlucht-slangetje beneden nieuw aangeschaft maar niet nodig te vervangen. Ligt ook niet aan pompstation, niet kunnen tanken is zo bij 3 stations. Geen sisgeluid bij openen tankdop, tankdop goed-schoon.
4 jaar
De pomp slaat niet af, zeg je...wat gebeurd er dan wel waardoor tanken niet lukt?
De pomp v.h tankstation..meerdere stations.. slaan direct-voortdurend af bij luttel cl-'s. Vandaar dat ik reed tot de auto uitviel en er 10 l. diesel met 'n jerrycan bij deed. was zo voor nw. brandst-pomp en erna.
4 jaar
Dus menigeen zei me dat er iets fout liep zodra peil tank ( zadeltank) in buurt kwam van ca. 60-55 % ) probleem overheveldeel) en dus besloot ik de pomp te vernieuwen. Geen effect.
4 jaar
Aha, ik denk dat je nu bij je probleem bent. Wat geeft de meter op dashboard aan?
Meter dashb. is volslagen onbetrouwbaar...ik reed qua km-'s dus op de dagteller.
4 jaar
Laat de standen van je meter uitlezen. je hebt 2 tankmeters als een tank vol is en een leeg dan komt de brandstof niet naar de andere kant, Dus met vida uitlezen wat de beide tankmeters aan geven. De kleine tank is waar de pomp zit en volgens mijn ook het vulpijp (R.A?) Je hebt de pomp vervangen maar aan de pomp zit een leiding die door middel van venturi werking de brandstof van de ene naar de andere kant pompt. Even makkelijk zeggen: Je pomp draait en daardoor komt er door de leiding een zuig effect die de andere helft leeg haalt. Als de leiding los is of een scheurtje werkt het zuig effect niet meer en blijft de ene helft vol en de andere helft raakt door rijden leeg. Gezien je reacties kom ik tot deze conclusie. De tankvlotters moeten met de pijl tegen over elkaar staan. 1 op de tank en 1 op de deksel.
Merci Highway....nooit gehoord van 2 tankmeters. bren bekend met venturi-principe. Leidingen zijn goed. Bij montage is gelet op positionering van de 2 pijlen. Motgen hoor ik e.e.a. van de monteur den post dan meer info.
4 jaar
bank oplichten dan zie je links en rechts een deksel waar je naar de tank kunt.
Dit volg ik dus helemaal niet. is al lang geleden gedaan, hoe wil je anders de brandstofpomp vernieuwen..
4 jaar
ja, dat snap ik maar aan ene kant zit de pomp met de vlotter en de andere kant van de auto ook zo'n opening met alleen een vlotter. De Sw maakt van beide meters een getal en dat wordt naar je meter gestuurd.
De retourstroom van de brandstof moet krachtig genoeg zijn om voor overhevelen te kunnen zorgen.
Oplossing is een nieuwe brandstof monteren. Ik ben er ook na ervaring achter gekomen .
Succes.
Is me bekend, er is al een nieuwe pomp gemonteerd...klachten zijn gebleven.
met dank
4 jaar
Dan wordt het meten . Wat is het verschil tussen aan en afvoer . Wat zit er dwars ,filters, ook in de tank, leiding plat gedrukt b.v. Is het plotseling gekomen of anders.
Vr. Groet.
27-7 : van de 5 bleken 2 verstuivers slecht en 1 stuk te zijn. + sensor turbodruk.
Na vernieuwen zal dit ws. de zwarte walm verklaren kunnen is de verwachting.
Niet kunnen tanken is vooralsnog een raadsel.
4 jaar
Alle sensoren zijn inmiddels ook vervangen. In tank is alles oké. Auto start niet. meting door wegenwachter :
ECU krijgt geen voeding ( vreemd, want ff laster startte de auto wel en kon ik 15 km rijden zonder probleem) + op signaaldraad bij turbodruksensor voltage van 5 V waar dat z/.i. 0,5 V zou moeten zijn. Vlgs. wegenwacht te kostbare zoektocht dus einde auto. ben geh4echt aan de D5 en eigenwijs en geef het nog niet op. Kontakten ECU kunnen door trillingen / temperatuur en de jaren schade hebben. Konklusie : nog niet klaar met meten. Brandstofpomp borrelt...vlgs. wegenwacht ook luchtprobleem....Oorzaak onbekend.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar