Volvo V70 2002: tanken lukt niet

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: D5244T, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 120

Auto : Volvo V70 2.4 D5 euro 3 2002
Sinds kort lukt tanken niet....3 x bij verschill.
stations geprobeerd. Vulslang goed, slangetje onlucht. onder auto goed. Heeft iemend deze ervaring gehad en zo ja, wat was de oorzaak?

groet,
Martin

zappa1956

Geplaatst door zappa1956 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

Highway (115) PRO, 3 jaar geleden

in de jaren dat ik bij volvo werkte ken ik dit probleem niet.

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Ik in 35 jaar Volvo ook niet, 3 garages ook niet en na 2 x Vida-uitlezen ook verder niemand. je reactie is hetzelfde als ; ik lust ook geen pindakaas dus dat schiet niet op zo hé?

Hans4040 (300) PRO, 3 jaar geleden

Ik lust geen brocoli, maar je vraagt zelf "Heeft iemand deze ervaring gehad " ...nou, nee dus.
En omdat we die ervaring niet hebben kunnen we ook niet zeggen wat de oorzaak was.
Er is waarschijnlijk toch iets veranderd in de vulslang ofzo, dus nog even goed kijken.
succes.

Highway (115) PRO, 3 jaar geleden

Wat gebeurt er? slaat de pomp meteen af?

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Hans, spreek niet namens anderen s.v.p. Menigeen had identiek ervaring...doorgaans probleem vulslang.
De pomp slaat niet af Highway....is nieuw...functioneert prima. het gaat dus om een zgn. zadeltank...er is een vacuümprobleem en er is het probleem van zwarte rook ( verhouding brandstof-lucht dus). vernieuwd ; startmotor-brandstpomp-sensor koelvlst. temp- turboslang-brandstfilter- brandst.-regelaar-sensor brandstofdruk. Vulslang tank en ontlucht-slangetje beneden nieuw aangeschaft maar niet nodig te vervangen. Ligt ook niet aan pompstation, niet kunnen tanken is zo bij 3 stations. Geen sisgeluid bij openen tankdop, tankdop goed-schoon.

Hans4040 (300) PRO, 3 jaar geleden

De pomp slaat niet af, zeg je...wat gebeurd er dan wel waardoor tanken niet lukt?

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

De pomp v.h tankstation..meerdere stations.. slaan direct-voortdurend af bij luttel cl-'s. Vandaar dat ik reed tot de auto uitviel en er 10 l. diesel met 'n jerrycan bij deed. was zo voor nw. brandst-pomp en erna.

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Dus menigeen zei me dat er iets fout liep zodra peil tank ( zadeltank) in buurt kwam van ca. 60-55 % ) probleem overheveldeel) en dus besloot ik de pomp te vernieuwen. Geen effect.

Highway (115) PRO, 3 jaar geleden

Aha, ik denk dat je nu bij je probleem bent. Wat geeft de meter op dashboard aan?

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Meter dashb. is volslagen onbetrouwbaar...ik reed qua km-'s dus op de dagteller.

Highway (115) PRO, 3 jaar geleden

Laat de standen van je meter uitlezen. je hebt 2 tankmeters als een tank vol is en een leeg dan komt de brandstof niet naar de andere kant, Dus met vida uitlezen wat de beide tankmeters aan geven. De kleine tank is waar de pomp zit en volgens mijn ook het vulpijp (R.A?) Je hebt de pomp vervangen maar aan de pomp zit een leiding die door middel van venturi werking de brandstof van de ene naar de andere kant pompt. Even makkelijk zeggen: Je pomp draait en daardoor komt er door de leiding een zuig effect die de andere helft leeg haalt. Als de leiding los is of een scheurtje werkt het zuig effect niet meer en blijft de ene helft vol en de andere helft raakt door rijden leeg. Gezien je reacties kom ik tot deze conclusie. De tankvlotters moeten met de pijl tegen over elkaar staan. 1 op de tank en 1 op de deksel.

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Merci Highway....nooit gehoord van 2 tankmeters. bren bekend met venturi-principe. Leidingen zijn goed. Bij montage is gelet op positionering van de 2 pijlen. Motgen hoor ik e.e.a. van de monteur den post dan meer info.

Highway (115) PRO, 3 jaar geleden

bank oplichten dan zie je links en rechts een deksel waar je naar de tank kunt.

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Dit volg ik dus helemaal niet. is al lang geleden gedaan, hoe wil je anders de brandstofpomp vernieuwen..

Highway (115) PRO, 3 jaar geleden

ja, dat snap ik maar aan ene kant zit de pomp met de vlotter en de andere kant van de auto ook zo'n opening met alleen een vlotter. De Sw maakt van beide meters een getal en dat wordt naar je meter gestuurd.

Punt (35) PRO, 3 jaar geleden

De retourstroom van de brandstof moet krachtig genoeg zijn om voor overhevelen te kunnen zorgen.
Oplossing is een nieuwe brandstof monteren. Ik ben er ook na ervaring achter gekomen .
Succes.

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Is me bekend, er is al een nieuwe pomp gemonteerd...klachten zijn gebleven.
met dank

Punt (35) PRO, 3 jaar geleden

Dan wordt het meten . Wat is het verschil tussen aan en afvoer . Wat zit er dwars ,filters, ook in de tank, leiding plat gedrukt b.v. Is het plotseling gekomen of anders.

Vr. Groet.

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

27-7 : van de 5 bleken 2 verstuivers slecht en 1 stuk te zijn. + sensor turbodruk.
Na vernieuwen zal dit ws. de zwarte walm verklaren kunnen is de verwachting.
Niet kunnen tanken is vooralsnog een raadsel.

zappa1956 (0), 3 jaar geleden

Alle sensoren zijn inmiddels ook vervangen. In tank is alles oké. Auto start niet. meting door wegenwachter :
ECU krijgt geen voeding ( vreemd, want ff laster startte de auto wel en kon ik 15 km rijden zonder probleem) + op signaaldraad bij turbodruksensor voltage van 5 V waar dat z/.i. 0,5 V zou moeten zijn. Vlgs. wegenwacht te kostbare zoektocht dus einde auto. ben geh4echt aan de D5 en eigenwijs en geef het nog niet op. Kontakten ECU kunnen door trillingen / temperatuur en de jaren schade hebben. Konklusie : nog niet klaar met meten. Brandstofpomp borrelt...vlgs. wegenwacht ook luchtprobleem....Oorzaak onbekend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.