Hallo,
Na 1 1/2 week garage zonder oplossing, wellicht iemand die een oplossing weet.
Nadat connector van bobine los was geraakt door een afgebroken clipje, en deze vervangen is het volgende probleem.
Auto loopt prima stationair, alleen als je het gas snel in trapt hoor je een plofje onderaan het inlaatspruitstuk en zakt de motor even in.Tevens bij rijden rond 3000 toeren ( ook op cruise controle ) hapert de motor ( schokt alleen bij constante snelheid ).
Dit is wat al vervangen is tot nu toe zonder resultaat, Bougies, Lucht filter, Nokkenas sensor, magneet kleppen inlaatspruitstuk, Lucht sensor voor katalysator, Egr klep gereinigd...
Auto is uitgelezen en geeft geen enkele fout code.
Elke hulp is welkom.
Bij voorbaat dank
Ben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Connector controleren op kromme en of vuile contacten...
Hi Hans,
Is wel een gloednieuwe connector, zal kijken of de contacten krom zijn.
8 jaar
Kijk maar even....een pennetje is zo maar krom/scheef gedrukt.
Hi Hans,
Alles nagekeken en geen kromme pennetjes.
Rare is dat hij stationair en onder de 3000 toeren gewoon ( normaal ) loopt.
Blijft een vreemde storing.
Morgen eerst maar bij de garage weg halen waar die al 10 dagen staat en ook geen stap wijzer word behalve zij met het vangen van veel geld.
Ga zaterdag nog maar eens verder neuzen maar heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.
Toch bedankt
Gr
Ben
8 jaar
Vandaag en morgen vrij genomen om er zelf naar te kijken, na twee weken garage ( Garage en Volvo dealer ) zonder dat het probleem te vinden was, binnen 10 minuten zelf opgelost,
Had de oude connectors van de bobines nog liggen en ben heb de krimpkous bij de nieuw verwijderd.
En ja bij de eerste twee bobines zitten de kabeltjes omgedraaid, nadat ik ze beide om gesoldeerd had liep de auto weer normaal, ook met een rondje snelweg.
Ben even op internet gaan zoeken en de bobines zijn polariteit gevoelig ( + rechts - links ), op zich zou het kunnen werken als ze allemaal verkeerd zouden zitten, maar omdat er nu van cilinder 1,4 en 2,3 beide 1 omgekeerd zaten werken de bobines elkaar tegen en gaat de motor heel vreemd gedrag vertonen.
en nogmaals ODB geeft geen enkele fout code ook bij de Dealer niet.
Al met al alles weer opgelost.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar