Hallo
Mijn Volvo 440 DL 18i heeft het volgende probleem nadat ik voor een tijdje terug met een lege tank kwam te staan en daarna benzine heb getankt is het mis met mijn motor na lang zoeken bleek dat de vacuumleiding onder het luchtfilter er af was na deze weer te hebben gemonteerd was het een hele tijd goed.
Als ik nu een tijdje heb gereden en moet afremmen slaat mijn motor af als ik dan weer start loopt de motor ook weer gelijk volgens de dealer ligt het aan mijn stappenmotor deze het ik vernieuwd en tevens een recet gedaan( accupool er gedurende 10min eraf )het leek goed te gaan tot dat ik ongeveer 40km had gereden daarna is het probleem weer terug gekomen wie kan mij helpen dit probleem op te lossen (code is 1.1.1) systeem storing vrij.
M.v.gr Rommert Ydema
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer of het vacuumslangetje (achter het injectiehuis) niet verstopt zit.
Een van de slangetjes heeft een kalibertje als dat verstopt zit dan slaat hij af.
Stekker van de stappenmotor controleren of er geen draad gebrokken is.
Hallo Volvoxc90
Vacuumslangetjes vertonen gelekkage en het kaliber is ook open, steker stappenmotor ook gecontroleerd ook daar zit geen fout in. Domme vraag is het misschien mogelijk dat de accu dit probleem veroorzaakt. Want als ik de lichtschakelaar uit schakel lijk het wel of het dan beter gaat accu is wel aan vervanging toe.
M.v.gr Rommert Ydema
17 jaar
Ik denk dat het probleem in de dynamo zit. laat de auto lopen en zet zoveel mogelijk verbruikers aan.
Als dan dingen gaan uitvallen heb je het probleem te pakken.
Mochtje een voltmeter hebben moet er minimaal meer dan 12 v laadspanning blijven.
Goede dynamo levert 13.8V
Hallo volvoxc90
Sorry voor mijn late reactie wegen ziekte kon ik niet eerder reageren, inderdaad was het een probleem met de dynamo hij was onstabiel in het laden wordt nu gereviseerd tevens ga ik de accu vervangen kan nooit kwaad voor de winter, nogmaals bedankt voor de tip
M.v.gr Rommert Ydema
17 jaar
Nog een vraagje als de dynamo ipv 13,8 volt 14,55 volt geeft is dat een probleem of is dat normaal, als alles in gebruik is grootlicht,achterruitverwarming mistlicht kachelventilator op 4 zakt het naar 14,35
Ook nu is boven genoemde het probleem er weer.
Wat zou er nu eventueel nog niet goed kunnen functioneren.
16 jaar
Ik zou me niet druk maken op de dynamo.
Het probleem met het afslaan is er nog?
Kan (nog) andere oorzaken hebben zoals onsteking(kabels verdelerkap rotor)
Inlaatspruitstukpakking lek. Je hebt met een lege tank gereden misschien rommel voor het aanzuigfilter.
Pomp twijfelachtig.
Hoe valt hij stil en kun je dan meteen weer starten?
Beschrijf je stil vallen is en hoe en wanneer je dan verder kunt. (meteen wachten aanslepen)
Ik heb dezelfde drama's gehad met een B18u g2 lpg. Ook de dynamo geriviseerd. Later kwam het probleem terug. Het bleek aan de bedrading van de lpg installatie te liggen. De zekering hing gewoon onder de kap te rotten, de stekker bij de verdamper onder de bumper was ook slecht door de weersinvloeden. Als ik dan de achterruitverwarming of de richtingaanwijzer aandeed ging de motor haperen.
Deze punten keek ik daarna periodiek na.
Groet, Marten
16 jaar
Het stil vallen van de motor gaat als volgt ik kan gewoon starten dan loopt hij ook gelijk maar als ik dan een aantal meters ga rijden dan heb ik geen vermogen meer en als ik dan het gaspendaal los laat valt hij gelijk uit.
Als ik de motor dan start slaat hij ook direct weer aan als ik dan verder wil rijden moet ik dat doen met een hoog toerental maar als ik dan weer moet stoppen valt hij gelijk weer uit, wat ik ook vreemd vind is als ik de motor onbelast naar 2000 toeren breng gaat hij schommelen tussen de 2000 en 1800 toeren ( fout code's geeft hij niet 1.1.1 )
ook dan als ik het gas loslaat valt hij uit het lijkt wel of hij dan geen benzine krijgt.
Het rare is dan ook dat ik direct weer normaal kan starten, rotor en verdeelkap recentelijk vervangen.
16 jaar
Je zult moeten gaan meten. Voltmeter op de pomp en op de ontsteking en kijken wat er weg valt.
Het lijkt op een benzine probleem.
Heb je nog meer dingen op dat moment dat weg valt?
Massakabels zijn die nog goed vooral die op de bak zit.
Bij uit slaan valt er niets weg het lijkt inderdaad op een benzine probleem zal de pomp en leidingen en tevens de injector schoon maken.
Massakabels zijn allemaal schoon ik zal nog even de pomp door meten hoe kun je het beste de onsteking door meten?
16 jaar
Hallo probleem gevonden het ging inderdaad om het kalibertje, waar ik de mist mee in ging was dat er bij mij 4 vacuum slangetjes achter de caburateur zitten in een van die 4 naar het lucht filter zat ook een koperen busje en ik ging er van uit dat dit het kalibertje was maar niets is minder waar het juiste kalibertje zit in het leidingetje naar de luchtsensor en deze zat vol met rubber uit het slangetje ik heb eerst geprobeert het slangetje met de mond door te blazen toen dat niet lukte had ik in de gaten dat daar iets mis was en inderdaad.
nu heb ik er een paar nieuwe slangetjes en het kalibertje terug geplaatst en de motor loopt weer als van ouds.
Vandaag 400 km gereden en geen probleem meer.
VOLVOXC90 BEDANKT
16 jaar
Geen dank.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar