👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Een paar maanden geleden is de multiriem van mijn V40 gebroken en tussen de distributieriem gekomen, waardoor de motor vastliep.
Beide riemen zijn vervangen, evenals een paar kleppen. De kop is gereviseerd.
De motor loopt weer prima, alleen hij trekt niet meer tussen 1000 en 2200 toeren. Ook brandt er dan een waarschuwingslampje, dat boven de 2200 toeren weer uitgaat. Boven de 2200 toeren trekt de motor wel goed, en ook als je snel optrekt vanuit stilstand. Wat kan hier aan de hand zijn?
Alvast bedankt voor reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als waarschuwingslampje brandt dan is er ook een opgeslagen storing
dus laat de volvo even uitlezen en vertelt denk ik meteen het probleem
Dank je wel truckerOwerner voor je tip. Ga ik doen.
14 jaar
Ik heb 'em uit laten lezen bij de Volvo garage. Daar kwam niets uit, geen foutmeldingen.
Men wist daar ook niet wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Toen ben ik weer naar mijn eigen garage gegaan. Daar zeggen ze nu dat de elektrische dieselpomp wellicht een klap heeft gekregen toen de distributieriem vast is gelopen.
Dat kan ik moeilijk geloven, omdat ze eerst de distributieriem niet goed hadden afgesteld. Toen startte de motor heel slecht, maar trok hij prima.
Daarna hebben ze de distributieriem anders gesteld, waarna de motor prima start, maar tussen de 1000 en 2200 toeren trekt hij niet meer.
Als de brandstofpomp kapot zou zijn, zou hij bij de 'foute' afstelling toch nooit goed kunnen trekken, lijkt mij...
Het raadsel is dus nog steeds niet opgelost...
14 jaar
Dan zal de timing nog wel fout staan. Ga eens naar een andere meer betrouwbare garage.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar