Betreft een 1990 Volvo 760 GLE automaat met 6 cylinder B280F motor. 156000km.
Bij het starten van de koude motor komt het vaak voor (miet altijd) dat de motor bij stationaire loop gaat zagen.
Normaal toerental-hoger toerental-normaal toerental etc.
Als de motor warm is verdwijnt dit .
De motor is qua onderhoud helemaal op status (goede bougies. kabels, filters, distributie, vacuum etc en loopt en trekt perfect. Vorige week de stappenmotor en het gasklephuis gereinigd. De gasklep staat perfect afgesteld, evenal de microschakelaar.
Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing ?
Vr.groet,
John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
TIP !!
Ik heb de oplossing zelf gevonden.
Ik heb stuk voor stuk de stekkers van de verschillende sensoren en hulpaccessoires losgenomen, met contactspray behandeld en meerder malen verbonden en losgemaakt.
Na iedere steker de motor gestart. Het was de steker van de stappenmotor die niet goed contact maakte. Vermoedelijk hebben ook andere stekers tot de storing bijgedragen
Ik heb nu een soepel lopende V6.
Groetn
John
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 760 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar