close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: Motorblok vignet in display + onrgelmatig toerental na koude sta

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4t AWD

Het motorblok vignet is zichtbaar en de eerste 30 seconden na de koude start pendelt de motor tussen de 600 en 1300 toeren en de uitlaat stinkt dan behoorlijk naar benzine. Na de eerste minuut loopt de motor verder goed, maar de boordcomputer geeft wel aan dat er meer brandstof verbruikt wordt dan voorheen. Al meerdere malen door Volvo laten uitlezen en iedere keer komt de code ECM-262a- adaptieve lamdaregeling rij 1- onderwaarde naar voren.
5 nieuwe bougies geinstalleerd, 1 nieuwe bobine van cylinder 2 en er is al eens een nieuwe LMM aangehangen, maar deze gaf dezelfde waardes als de oude en is dus niet verwisseld.
Voordat ik de auto bij Volvo neerzet om langdurig te laten onderzoeken ten koste van een hoop euri's heeft iemand een tip/ervaring met dit probleem?

Geplaatst door

djsvolvo (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zegt dat de stationair regeling niet goed werkt.

Normaal start je heb jeen verhoogt toerental van ongeveer 1000 a 1200 t/min.
Deze zakt dan naarmate motor warmer word af na zo'n 650 a 750 t/min.

Jij zegt dat deze bij op en neer gaat van 600 naar 1300 t/min .
Stationiar regelklep /gasklephuis vervuilt?
Ook moeten ze kijken of de temp sensor koelvloeistof de juiste waardes aangeeft want de regelt de hoeveelheid brandstof nodig is.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Advies om je inlaat op lekkage te controleren daar hebben ze bij de dealer gereedschap voor.
Het kan zijn dat je slang (carterventilatie) onder inlaatspruitstuk kapot.
Is dit een v70 classic tot het bouwjaar 2000 of een P26 vanaf 2000?
Controleer ook je brandstofdruk regelaar op je brandstofrail of deze niet lek is.
Rij 1 is cilinder 1,2 en 3.
Er staat me ook iets van bij dat bij de classics v70 je je ETS/ETM moet upgraden i.v.m.diverse storingscodes.
Werking van lambdasondes controleren via parameterwaarden. (dit kan bij de dealer of ergens anders)
En net wat Ramjod zegt koelvloeistoftemperatuursensor waarde laten controleren als de motor koud is wat hij dan aangeeft!

Herman BMW 0
badge

12 jaar

Herman, het is een V70 van oktober 2000, m.a.w. het model dat tot 2007 liep.
Het frappante is dat de motor verder goed loopt als deze warm is, de eerste minuut na de koude start is rommelig, zou ik bij brandstofdruk of carterventilatieproblemen niet continue een rommelig lopende motor moeten hebben?
Ik laat in ieder geval volgende week even die koelvloeistoftemp. sensor nakijken en de boel controleren op kapotte slangen en lekkages.
Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

djsvolvo 0

12 jaar

Mannen, afgelopen week nog even naar de garage geweest, en wat blijkt; zowel de inlaatluchttemp. als de koelvloeistoftemp. meten allebei goed, d.w.z. niet noemenswaardig afwijkend van de omgevingstemp.
Ook geen lekkages gevonden, maar wel viel op dat de magneetklep van de turboregeling enorm staat te klapperen tijdens draaien en zelfs nog ongeveer 15 seconden doorratelt als de motor gestopt is.
Volgens VADIS kan de code ECM 262a ondergrens te maken hebben met valse lucht in het inlaatsysteem o.a. veroorzaakt door de magneetklep van het puls air systeem.
Wat doet deze klep precies en moet ik deze laten vervangen of krijgt de klep een verkeerd signaal ergens vandaan? Graag jullie input.
Ook werd gesuggereerd dat het gasklephuis wel eens de boosdoener kan zijn omdat daar de stationair regeling in zit. Het gasklephuis heeft nog een witte sticker.
Omdat de motor warm goed draait denk ik niet meteen dat hier het probleem in zit, maar toch, iemand een tip?

djsvolvo 0

12 jaar

Een niet goed werkende stationaireregelklep fault uitlezen.

Gasklephuis kan minder goed functioneren bij een koude motor. Bij een warme motor zet alles wat uit en na een paar keer bewegen werkt die misschien wat soepeler.

Ik zou idd voor de zekerheid het gasklephuis schoonmaken, maar ik zou nog steeds niet uitsluiten dat het iets met vacuum te maken heeft.

succes!

MWMautos 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.