Hallo, ik bezit een V70 2.4T uit 2001.
60.000 km geleden is een complete koprevisie uitgevoerd en de auto heeft inmiddels 290.000 km gelopen.
Hij loopt en schakeld als een zonnetje(automaat).
Nu doet zich het volgende probleem voor, de auto rookt niet, lekt niet en toch gooi ik er om de 1500/2000km een liter olie bij (5W40).
Rara, wat is er aan de hand, heeft iemend een id??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is er allemaal bij de koprevisie gedaan? Zijn de klepsteelrubbers en de klepgeleiders ook vervangen? Was de revisie naar aanleiding van het olieverbruik?
Tweede waar ik aan denk is de carter ventilatie. Deze raken snel vervuild bij dit type motor waardoor de olie er als het ware uit geperst wordt.
Of via de turbo word olie opgezogen.
12 jaar
Carterontluchting controleren of deze niet dichtzit.
Allen bedankt voor jullie reacties, zou ik toch in alle gevallen niet een duidelijk verlies moeten hebben, rook of lekkage?
En waar vind ik de carterontluching,(in het carter neem ik aan) kan ik dit makkelijk doen?
Tijdens de revisie is idd alles gedaan, revisie is gedaan omdat de kleppen uitgesteld waren....
Dank voor jullie aanvullende reacties alvast.
12 jaar
De olie wordt meestal verbrand door overdruk in het carter wat ontstaat door de verstopping. Je ziet vaak ook lekkages ontstaan op allerlei keringen. Ik zou er niet mee blijven doorrijden, een krukas keerring vervangen is een dure operatie.
Carter ontluchting zit onder het inlaatspruitstuk (zwarte pot). Het spruitstuk moet eraf. Is ongeveer 2-3 uur werk. Beste is om een nieuwe pot en slangklemmen te bestellen. Potje kost 2 tientjes en schoonmaken is lastig.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar