Volvo 440: motorproblemen Volvo 440

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Lange en probleemloze rit gemaakt, getankt en motor smoort, houdt in en valt stil, starten en lopen maar met gas geven inhouden en stilvallen. Tien minuten gewacht, motor gestart en probleemloos de rit van 150 kilometer afgemaakt. Auto een onderhoudsbeurt laten geven waarbij brandstoffilter, bobine, bobinekabels en bougies werden vervangen. Auto reed vervolgens merkbaar beter en soepeler. Lange probleemloze ritten en plots het zelfde probleem. Inhouden, stilvallen. Geen idee wat het probleem kan zijn....wel gedacht aan de sensor voor de gasregelklep. Wie weet wat het probleem is?

hansbig

Geplaatst door hansbig (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Hans dit is renault-techniek !!

Test of je bij /na het stilvallen nog een vonk hebt van de ontsteking . Boven aan de lijst van oorzaken is een onderbreking van de BDP sensor op de versnellingbak, bij het vliegwiel !

Als je niet aan een gelijke kan komen , dus een zonder stekker maak dan eerst een proefverbinding .

Dit is omdat de draadkleur (vaak blauw/zwart ) niets zegt.

Als de motor snel start en goed draait dan pas isoleren.

Succes.

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Zelfde probleem in het verleden ook eens gehad met een 440 van een familielid. Uiteindelijk bleek daar een filter in de brandstoftank de boosdoener.

Highway (135) PRO, 9 jaar geleden

aan de achterkant van het injectorhuis zitten 2 vacuümslangetjes. In een zit een busje met een klein gaatje controleer of dat niet verstopt zit.

hansbig (0), 9 jaar geleden

Oorzaak zou in het gasklephuis kunnen zitten volgens een Volvo dealer, vaker voorkomende klacht. Maar dat wordt een dure oplossing waarbij er geen garantie wordt gegeven dat dit ook het probleem is. Volvo dealer heeft een halve dag nodig, 115 euro per uur om de auto te onderzoeken los van reparatie en onderdelen. Auto heeft geen roest, slechts 84000 km gelopen. Dilemma, laten maken of naar de sloop brengen?

ronny530 (0), 9 jaar geleden

Vacuümslangen poreus is een grote boosdoener. Twee kleine slangetjes achter het injectorhuis en ééntje (bijna niet zichtbaar door de pijp van het luchtfilter) bij de carterontluchting. Niet controleren maar vervangen, de lokale automaterialenzaak heeft wel een stuk slang op voorraad die u zelf op maat kan knippen.

hansbig (0), 9 jaar geleden

Slangetjes zijn goed Ronny....

Highway (135) PRO, 9 jaar geleden

stekker op de stappenmotor. kijk eens onder het hoesje of daar de draad niet door is?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.