close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: motorservice vereist: storing spanning turbodrukregelaar.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 D5

Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem.
Auto gaat van 160 plot naar 100 en wil niet meer harder.
vervolgens verschijnt in het display: motorservice verreist.
ben naar de dealder gereden en deze heeft hem uitgelezen en komt tot de volgende conclusie:
storing spanning turbodrukregelaar. Dat is wat de computer aangeeft maar verteld er wel bij dat ze er meer tijd voor nodig hebben om het precies uit te zoeken want ze weten het niet zo 1,2,3. De storing is gewist en moest een afspraak maken voor een uitgebreide controle van de auto.
Afspraak kon pas ergens eind november. Maar goed tijdens het wegrijden op de snelweg krijg ik weer dezelfde storing. Heb de auto in zijn vrij gezet, uit gezet en weer aan gezet en hij trok weer vlot op.
Is er misschien iemand die weet waar ik het zoeken moet.
alvast bedankt voor de hulp.

Geplaatst door

sinterklaas (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Roetfilter misschien vol , "regenereren".


In bepaalde omstandigheden verschijnt op
het display van het instrumentenpaneel de
melding ROETFILTER VOL. In dat geval moet
het roetfilter van het uitlaatsysteem geregenereerd
worden. Dat gebeurt automatisch door
ca. 20 minuten op matige snelheid (70–90 km)
te rijden. Wanneer de melding verdwijnt heeft
regeneratie plaatsgevonden.

Volvo_T5 0

14 jaar

Deze auto heeft geen roetfilter af fabriek.

rensk001 0
badge

14 jaar

Nee dat klopt niet af fabriek maar ik heb WEL eentje inzitten. Heb ik er toen in laten toen we de premie van de overheid kregen.
Ik ga het morgen uitproberen. Ik rijd wel erg veel korte stukjes met deze auto. MOet eigenlijk benzine rijden maar ik vind de d5 veel prettige rijden.
Ik hoop dat de storing hiermee opgelost is.
Ik snap alleen niet wat de roetfilter met de spanning turboklepregelaar te maken heeft.
groetjes

sinterklaas 0

14 jaar

Een aftermarket roetfilter wordt niet geregeneerd. Deze wordt gewoon in het uitlaatsysteem geplaatst .

rensk001 0
badge

14 jaar

ja maar de combinatie roetfilter en turboklep kan ik niet plaatsen.

sinterklaas 0

14 jaar

storingsmelding die jij krijgt zal waarschijnlijk ecm-6805 zijn.
controleer daarom ook zeker je intercooler of deze niet lekt.
anders denk ik toch dat je VNT-regelaar de boosdoener is.
dat is een regelaar die je waste gate van je turbo aanstuurd en zo dus je turbodruk ineens weg kan zijn.

Herman BMW 0
badge

14 jaar

dank voor de reacties,
turbodruk is gecontroleerd en geen lekkages.
Intercooler is 3 maanden geleden vervangen en sinds dien trok hij de straatstenen uit de weg.
gisteren ff stukje snelweg gereden en heb met gemak 220 op de teller gehaald, dus hij is niet achteruit gegaan op topsnelheid.
optrekken naar de honderd doet hij ook nog ruim onde de 10 seconden. Heb een tijdje op hoge snelheid voorzover de situatie het toeliet.

waar kan ik precies de vnt regelaar vinden en hoe vervang ik die. Ik was van plan om de turbo en de egr te laten reinigen maar daar wacht ik nu even mee.

sinterklaas 0

14 jaar

Als je voor de auto staat dan zie je een common rail ( brandstofrail) en daarvoor een turboslang (kleine) als je de slang demonteert dan zie je daar achter op je motorblok je vnt-regelaar gemonteerd zitten.
deze heeft diverse slangetjes aangesloten zitten kan niet missen.
ik heb hier al diverse malen problemen mee gehad vandaar.

Herman BMW 0
badge

14 jaar

ik ga hem proberen te zoeken en hoop hem te vinden.
kan ik deze zo kopen bij de dealer?
mvg

sinterklaas 0

14 jaar

waarschijnlijk moet deze besteld worden.
gr.herman

Herman BMW 0
badge

14 jaar

auto gaat vrijdag naar svala in hoofddorp.
probleem lijkt verdwenen te zijn na een paar keer op op hoge snelheid gereden te hebben.
maar ik laat het toch onderzoeken.
vrijdag weten we meer.

sinterklaas 0

13 jaar

En trek gelijk dat filter er gelijk tussenuit,geeft alleen maar problemen.
Als de boel verstopt zit krijg je nergens terug koppeling,immers is een stand alone filter.

primera p11 0

13 jaar

kan ik dat filter er zonder problemen tussenuit laten halen i.v.m. de RDW.
gaan die niet moeilijk doen?

en moet het perse gebeurden door de garage die hem geplaatste heeft.

Ik heb de auto zo gekocht dus met filter.

sinterklaas 0

13 jaar

Officieel zit dat filter er niet op,dus,geen probleem.

primera p11 0

13 jaar

kan ik het er ook zelf tussenuit halen?
moeilijk?
speciaal gereedschap?
veel werk?
ik hoor het graag

sinterklaas 0

13 jaar

Niet zelf doen Sint , wat zouden de kinderen doen zonder Sint .

Bron Wikipedia :

Roetfilters zouden ook kankerverwekkend kunnen zijn. Volgens een verslag[4] zijn de omstandigheden in een roetfilter „ideaal” voor de vorming van zeer fijne, giftige deeltjes die kanker en genetische beschadigingen kunnen veroorzaken. Die deeltjes ontstaan juist in het roetfilter en worden er niet door tegengehouden. Het Nederlandse ministerie van Volksgezondheid heeft hierover een studie laten uitvoeren door TNO om meer te weten te komen over de mogelijke schadelijkheid van roetfilters in personenauto’s met een dieselmotor. TNO merkt in het rapport op dat de regeneratie van de filters niet onderzocht is. Ondanks het feit dat tijdens de regeneratie van de verschillende filters een deel van de gefilterde deeltjes weer geëmitteerd werd en deze met een opvallend hoog gehalte muterend materiaal beladen waren, concludeert het rapport, daar volledig aan voorbijgaand, dat er geen extra risico's zitten aan retroroetfilters:[5] In februari 2009 werd de subsidie op roetfilters voor vrachtauto's onmiddellijk stopgezet door Minister Cramer van VROM wegens "teleurstellende resultaten" Het mag dan ook niet gesteld worden dat bewezen is dat bij toepassing van het retrofit roetfilter de toxiciteit van de uitlaatgassen afneemt. Op basis van de onvolledige conclusies van het verkennend onderzoek is van TNO mag geen uitspraak gedaan worden betreffende de verwachten emissie verandering en de daaraan gekoppelde negatieve effecten van dieselmotoruitstoot op de volksgezondheid door toepassing van de door VROM gesubsidieerde retrofit roetfilters.

Volvo_T5 0

13 jaar

Kortom,er tussenuit met dat ding.
Waarschijnlijk kost je dat een nieuw stuk uitlaat,er zal met het plaatsen een stuk tussen de bestaande uitlaat uitgehaald zijn.
Er worden tig katalysators vervangen per jaar,ik heb ze dat nog nooit zien doen met maskers en zuurstof.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en niet met je neus in dat filter gaan hangen,de rest zal zo'n vaart niet lopen.

primera p11 0

13 jaar

auto terug van de dealer,
was een motorrubber die lucht lekte als de motor af en toe een bepaalde beweging maakte.
Voor het verwijderen van de roetfilter moet ik een nieuwe afspraak maken. Wel zei de monteur bij de dealer dat je dat beter bij een normale goede garage kunt doen dan bij de dealer. Een andere garage kan er gewoon een stuk pijp tussenzetten terwijl de dealer er een andere uitlaat tussen gaat zitten.
dank voor alle hulp
groetjes

sinterklaas 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.