Volvo V40: multi riem kapot wat nu te vervangen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

mijn multi riem is geknapt ,
nu zegt de ww dat ik beide spanners moet vervangen en een nwe riem kopen moet maar er is maar 1 spanner en 1 geleider als ik mij niet vergis dus wat is wijsheid ook de geleider vervangen ??

staat op tekening aan gegeven als G

graag hullup ....................................

bert-g

Geplaatst door bert-g (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

De WW zal wel vastgesteld hebben dat de riem is geknapt door een vastgelopen spanrol. Als de geleider beschadigd is, deze ook vernieuwen anders blijf je bezig.

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

een multiriem gaat zelden zomaar stuk het is een vastgelopen iets: Dynamo, arco pomp, of Span/geleide rollen rollen gewoon vervangen de rest goed controleren

bert-g (0), 12 jaar geleden

heb span rol en geleide rol vervangen
maar nu krijg ik de riem er never om heen weet iemand de juiste maat voor deze auto ???

kenteken tv-fr-15

Ralf_Jensen (0) PRO, 12 jaar geleden

Bert neem de oude riem mee naar een automaterialenzaak. Daar kunnen ze precies zeggen welke erop moet. Kenteken meenemen. Wel of geen airco.

Controleer of je de riem op de juiste manier rond de rollen hebt gelegd. Dan kun je wel eens afstand te kort komen.

rensk001 (0) PRO, 12 jaar geleden

6pk1753

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.