Volvo S80: multiriempoelie

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: B5254T2, Motorinhoud (cc): 2600, Vermogen (kw): 154

Om poelie te vervangen moeten dan de 4 kleine boutjes ook los, en met welk koppel wordt de centrale moer vastgezet? bij voorbaat dank

san45

Geplaatst door san45 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 6 jaar geleden

Is het niet zo dat als je deze 4 kleine boutjes los hebt de poulie er al af wil.

san45 (0), 6 jaar geleden

ik ben er nog niet begonnen, maar ik lees overal dat de centrale moer eraf moet en die schijnt erg vast te zitten, maar ik kom ook tegen dat de kleine boutjes kunnen blijven zitten , vandaar mijn vraag.

kaleido 1 (1620) PRO, 6 jaar geleden

klopt ik heb het even opgezocht , alles moet los , de moer gaat simpel los met een slagmoersleutel.

san45 (0), 6 jaar geleden

heb je soms ook iets gevonden met wat voor koppel de moer weer vastgezet moet worden,heb zelf gevonden tussen de de 120 Nm en 300 Nm maar die verschillen lijken mij erg groot. m vr gr

Highway (120) PRO, 6 jaar geleden

waarom los halen van de poelie?

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Centrale bout vastzetten met 180Nm.

san45 (0), 6 jaar geleden

poelie slingerde vandaar vervangen, met slagsleutel ging perfect, koppel gebruikt, bedankt voor de informatie.

kaleido 1 (1620) PRO, 6 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.