Volvo S80: S80 V8 AWD automaat lekt t.p.v. koppelomvormer ook na vervangen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: B8444s, Motorinhoud (cc): 4414, Vermogen (kw): 315

Tijdens het passeren van een viertal rondtondes ging de bak steeds wisselend schakelen en even later gaf hij transmissie service vereist aan en we stonden stil. Achteraf bleek er geen olie meer in te zitten en dat was er door de keerring in de bak t.p.v. de koppel omvormer uit gelopen. Er was weinig te zien aan de keerring na demontage van de bak. Inmiddels is de bak/koppel omvormer vervangen door een gebruikte bak met 88000 km. Preventief is de keerring bij deze vervangende bak vervangen.
En wat blijkt: de bak lekt nog iets tijden stationair draaien en verliest dan weer olie. Minder bij rijden, dan is het vrijwel nihil.
Al deze werkzaamheden zijn bij een Volvo garage/dealer uitgevoerd.
Probleem is dus niet opgelost met het vervangen van bak/koppelomvormer en de preventieve keerring.
Ik vrees dat Volvo dit niet op kan lossen en dat de auto dan verkocht zal moeten worden.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Zeijen

Geplaatst door Zeijen (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (265) PRO, 6 jaar geleden

een keerring lekt;
omdat hij versleten is
omdat de passing niet goed is
omdat de as beschadigt / ingesleten is
omdat hij niet goed geplaatst is.

Toch maar even terug naar de dealer denk ik...

Zeijen (0), 6 jaar geleden

Hij staat nog bij de dealer.

Alle bovengenoemde zaken zijn zeker gecontroleerd.

Maar hij lekt nog steeds en dealer heeft ook nog geen oplossing.

Highway (95) PRO, 6 jaar geleden

Is de koppel omvormer overgezet of zit de koppel omvormer van je gebruikte bak er in? Ik zou eens te raden gaan bij een revisiebedrijf van automaten.

Zeijen (0), 6 jaar geleden

De koppel omvormer is omgezet, tevens is er preventief een nieuwe keerring in de nieuwe bak geplaatst.

Highway (95) PRO, 6 jaar geleden

Het zou zo maar kunnen dat er een slijtage rand in de as van de koppel omvormer zit. Dit kan heel ligt zijn, maar een slingering van het vliegwiel. Ergens moet er een fout zitten of gemaakt zijn, want zo snel al lekken moet er iets te vinden zijn. Bak demonteren en alles weer controleren misschien door een automaten specialist. Ga eens te raden bij autrans.

Zeijen (0), 6 jaar geleden

De Volvo garage heeft de oorzaak nog steeds niet kunnen vinden ook na 8 weken nog niet. Ik heb hem maar ingeruild tegen een XC 60 T6 AWD.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.