Volvo S70: niet meer starten na reparatie (lassen ) binnenscherm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 D

Hallo heren ,

ik heb in februari 2010 een volvo s70 2.5 D gekocht met rechter voorschade van bouwjaar 2000. De auto liep gewoon , de airbags lagen er wel uit , maar dit bleek geen probleem voor de motor.
De airbags met het crash kastje zijn vervangen , en er is een andere binnenscherm ingelast . Voordat er aan de auto is gelast zijn de computers ( 2 stuks ) gedemonteerd, om schade te voorkomen.De kabelboom was iets beschadigd en is ook keurig hersteld .
Na het herstellen van de schade bleek de auto niet meer te willen aanslaan , er komt ook geen spanning op het magneetklepje van de brandstofpomp en het ledje van het alarm
of startonderbreker brand ook niet meer .Op de gloeibougies komt ook geen spanning tijdens het gloeien terwijl het lampje binnen in de auto wel brand .De sleutelring is ook reeds vervangen omdat dit een bekend euvel is bij de S / V 70 .
Wie weet waar de schakelaar zit die tijdens een crash de stroomtoevoer naar brandstofpomp uitschakelt . Wie weet wat het probleem kan zijn van deze storing ?

Wie O wie kan me de oplossing aandragen , alvast bedankt Bert-Hil

bert-hil automotive

Geplaatst door bert-hil automotive (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jacques1967 (0), 13 jaar geleden

Dag Bert,

Jammer dat je de volvo nog steeds niet aan de praat hebt. Ben in juli nog bij jouw geweest om een voorruit te vervangen van een rode renault scenic. Ik heb nu zelf ook een volvo (850 glt) en daar zit die crash schakelaar gesitueert aan de achterzijde vd binnenste wielkast , boven de binnenste kunststof wielkast , bestuurderszijde onder de motorkap. Het dingetje is zwart van kleur , zit een rubberen jasje omheen en is ongeveer 3 cm in doorsnee , buisvormig , bovenop dat ding zit een rond vormpje in het rubberen jasje. Lastig te herkennen dus.

Helaas heb ik van diesels geen kaas gegeten anders had ik je graag geholpen. Maar ik denk dat je startblokkering/alarmsysteem ook roet in het eten gooit, bij mijn volvo is dat met kabelboom en al geheel verwijderd. Heb ik niet zelf gedaan overigens.

succes, Jacques.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

orginele start onderbreker of aftermarket?

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

is het niet zo dat als je de computer losmaakt hem weer moet aanmelden??heb ik pas iets van meegekregen bij auto plaatwerker.en waarom computer losgooien als je gaat lassen,alles aangesloten laten is wat ze bij de plaatwerkers doen eventueel piekspanningsbeveiliging over de accu polen zetten,ik ken hier een paar polen echte vakjongens ,die lassen aan elke auto tot bj. nu, laten altijd alles aangesloten accu vangt piekspanningen op,en die hebben nog nooit problemen gehad met computers.

jacques1967 (0), 13 jaar geleden

Dag Bert,

Je zou je probleem/vraag eventueel op het volvo850forum.nl kunnen stellen. De s70 is technisch hetzelfde als de 850. Misschien dat men daar meer specifieke kennis met betrekking tot je probleem hebben en meer kunnen helpen. ,T zou jammer zijn om dit lang te laten duren. Ik zit me net te bedenken; Wat ook nog zou kunnen is dat indien jij ook een relais met het nummer 106(een zgn J-relais , als het goed is het de middelste van de onderste 3 relais) zou hebben deze defect zou kunnen zijn. Deze stuurt zekering 2,3,4 aan , dus de brandstofpomp(2),de controle verlichting(3)en de immobilizer(4) . Hier zou dus spanning op moeten staan. Het betreffende relais(106) bevindt zich in de onderzijde in het zekeringenkasje , dus torx losdraaien en bovenkant loshalen. Het schijnt dat het loshalen van de ecu, s niets uitmaakt. Het probleem is electrisch en heeft niets met het type motorisering te maken natuurlijk,daar ging ik mis, ,en de motor draaide immers voor de lasklus. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet jacques.

Ramon9285 (0) PRO, 13 jaar geleden

EEn D5 heeft dus niks met een 850 van doen,totaal andere techniek..
Computers monteren en naar de dealer ermee om of uit te lezen of opnieuw software installeren.

Herman BMW (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik denk dat je probleem zit in je immobiliser regeleenheid (startonderbreker) deze zit als je de bekledingsplaat aan de bestuurderszijde demonteerd zit met 1 torx schroef (plaat boven je voeten).
Als je dan naar boven kijkt op het stuurkolom zie je een zwart kastje met een groene stekker dat is je immobiliser.
Zou hier een storing in zitten kun je dit gewoon uitlezen.
Al je sleutels zijn op dit kastje ingeprogrammeerd.
Dus een ander kastje monteren werkt niet.
Advies uit laten lezen.
Ps een S70 heeft geen D5 ,maar een D5252T een VW motor. Die zitten inderdaad ook in een 850.

Ramon9285 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik had er overheen gelezen,een S70 heeft inderdaad geen D 5 motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.