👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Sinds 11/2 jaar heb ik een volvo s 70 automaat 400.000 km op de teller.
Met september olie in mijn koelvloeistof , diagnose garage oliekoelerlek van automaat ,radiateur vervangen .
Na een paar dagen weer olie in mijn koelvloeistof .Volgens garage is dit olie die nog in het systeem zit, een paar keer is er gespoeld .
Bij de laatste keer zegt de garage dat er een ander probleem zit ws een lekke koppakking of een scheur in het motorblok.
advies vervang de motor.
Ik heb een aantal vragen
Hoe weet ik dat er bij de eerste reparatie het vervangen onderdeel geen fabrieksfout bevatte en dat daardoor blijvend olie in mijn koelvloeistof komt.Hoe kan ik dit zelf nagaan.
Als dit uitgesloten is ,wat is dan wijsheid , is een motor vervangen dan een redelijke optie .
Kan ik hier een advies over krijgen
met vriendelijke groet Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wanneer de rest van de auto nog voldoet en technisch nog in een goede staat verkeerd, is een ruilmotor of een motor van de sloop een optie.
Maar eerst moet worden vastgesteld wat de werkelijke oorzaak is...in het wilde weg de motor vervangen vind ik geen goed plan.
Misschien is het alleen de koppakking of de kop zelf...kop demonteren en kijken..kop laten afpersen
Tevens wil ik je er op wijzen dat Problemcar gericht is op het oplossen van technische problemen
en niet voor geschillen met garagebedrijven en/of dealers.
Succes,
Hans.
Bedankt voor je advies .
Nu . om uittesluiten dat het de radiator is met daarin de oliekoeler, Is de olie van de automatenbak afgesloten van de oliekoeler in de radiator ,deze wordt niet meer gekoeld ,ik moet letten of de mijn koelvloeistof reservoir niet gaat overlopen.Ik moet hiermee een tijdje rijden.
Als hij toch gaat overlopen is het niet de olie van de automatenbak .Dan is het of de koppakking of een haarscheurtje in het blok of kop bij een oliekanaal omdat er alleen olie in het koelwater komt en niet andersom in de olie.
Dat zou dan onderzocht moeten worden met afpersen van verschillende zaken , een andere motor plaatsen zou beter zijn.
Mijn vraag is : Bestaan er middelen om een evt haarscheurtje te dichten in het blok , de kop. ?
Mijn automaat heeft er 400.000 opzitten . Is alleen een motor vervangen dan handig ?
kan ik hiervoor een advies krijgen
Peter
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar