Hallo,
Laatst stond ik geparkeerd, toen ik weg wilde rijden, hoorde ik de startmotor, maar hij sloeg niet aan. Ik zag op het dashboard ook een lichtje branden, nagekeken was het het "fout in emissie" lampje. Toen hij niet wilde starten, wachtte ik 5 sec, toen probeerde ik het nog een keer, en toen sloeg de moter wel aan. Ik heb nu geen startproblemen meer, het was dus eenmalig, ik vind dit wel vreemd. Ik zou graag willen weten of er iets kapot is, maar hij start, op die ene keer na, gewoon goed.
De auto rijdt trouwens op benzine
bvb Dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is moeilijk wat je nu vraagt. Het kan zijn dat de startblokkering die een keer geweigerd heeft maar het kan net zo goed iets anders zijn geweest. Ik zou zeggen naar de dealer en de computers uitlaten lezen. Zij kunnen je dan raad en advies geven.
Hallo volvoxc90,
ben bij de dealer geweest, hij vond het niet nodig om hem uit te laten lezen. Hij zei dat het "voorval" een voorbode kan zijn voor kapotte bougies en/of bobine. Hij wou mij een grote beurt aansmeren. Weet jij of dit waar zou kunnen zijn, ik vertrouwde het nl niet helemaal
Bvb dank
20 jaar
dat vindt ik nu zo vreemd de klant komt met een klacht cq vraag en de dealer gaat er niet op in, maar wil wel een grote beurt vekopen het is net of je niet serieus wordt genomen
als een bougie of bobine stuk zou zijn blijft deze meestal stuk
maar nu hij weer start en goed loopt is het dat dus niet,
maarja wat is het dan? hopelijk hed je het nog eens en start hij helemaal niet meer dan is het gemakkelijkker zoeken
succes jan
ik heb dit ook gehad bij een V40 van 1998; oorzaak hier was dat ik aan mijn sleutelbos ook een "druppel" had hangen. In deze "druppel" zit een inductie spoeltje. In de Volvo sleutel zit ook zo'n spoeltje. In mijn geval zag mijn auto de sleutelhanger wel en de Volvo sleutel niet. Dit is mij 2x overkomen in de 2 jaren dat ik mijn V40 heb.
20 jaar
Nog even ter aanvulling; volgens je instructieboekje is het inderdaad een "fout in de emissie", maar er staat nog een verwijzing naar een andere bladzijde en daar staat de vermelding over de inductieve problemen van een "druppel"
Ik heb momenteel mijn auto niet bij me, anders kan ik de bladzijde nog wel vermelden
20 jaar
Het zou toch handiger zijn als de foutcodes uitgelezen worden door een dealer, dan weet je tenminste of het aan de immobilizer ligt of aan het motorregelsysyteem.
Hallo,
Ik begrijp de dealer wel maar dat hij niet wil uitlezen dat snap ik niet en is commercieel gezien ook een slechte zaak want je kunt beter zeggen er zit een storing en bij de grote beurt geven we daar extra aandacht aan dan is de kans groot dat de klant een beurt bij je afspreekt. Wat de druppel betreft kan de auto niet op starten en kan ook het motorstoringslampje gaan branden omdat door lang starten slaat de regeleenheid een foutcode op geen verbinding met immo. Ik blijf er bij dat uitlezen alleen de einige en correcte manier is en ben het dus helemaal eens met Bird. Ik geef als advies om naar een andere dealer te gaan.
Voor adressen kun je terecht bij www.volvocars.nl of de dealerlijst bij je onderhoudsboekje.
Bedankt voor de reacties, ik heb alleen nog 1 vraag. Zou het emissie-lampje kunnen gaan branden, omdat de bougies versleten zijn?
20 jaar
als de motor slecht loopt dan kan dat natuurlijk wel en dat zou inderdaad door een bougie kunnen komen
succes jan
Als het aan de startonderbreker ligt dan slaat de aut wel aan maar slaat gelijk weer af
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar