zou bij deze auto een nieuwe deeltjes filter willen plaatsen,maar kan ik die gewoon zo vernieuwen en ok of moet hij opnieuw ingegeven worden, alléén kan ik met mijn uitleesapparaat alléén maar het vloeistofaddetief reservoir resetten x aanpassen na nieuwe vulling enz. auto heeft 140000km+- nu en heeft aanhoudend problemen met het DPF en normaal shrijven ze al voor op 120000 en ik zou hem regelementair willen houden,niet uitboren of uitprogrameren,daar ze in Belgie ook al strenger gaan worden op dat punt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze kan normaal gewoon vervangen worden.
Je zal zeker in de motor ecu moeten aangeven dat deze vervangen is. De aangeleerde waarden voor asresten etc moeten altijd gereset worden.
JPS auto,
Ik wist het wel,eruit schrijven dat ding.
De 1.6 is toch al een gevoelig blok op dit punt.
Daarbij gaat de performance van de motor ook een stuk omhoog zonder dat filter.
Vroeg of laat gaat het ding toch problemen opleveren en dan kan het filter er maar beter uit zijn.
Ik beb verschillende door gestuurd,mag geen namen noemen,maar herkenden hun dieseltje niet meer terug.
Die hadden wel performance problemen met het filter.
6 jaar
Eruit halen zou ik niet aan beginnen.
Kost ook genoeg, regelmatig zelfs meer dan vervangen. Ook heb je dan een probleem als er een keer een update of reload gedaan moet worden van de ecm. Deze c30's willen wel eens een immobilizer storing hebben die een reload vereisen.
Gewoon filter vervangen en op naar de volgende 120.000
Bedankt voor alle reacties,maar heb besloten om DPF filter te vervangen,en maar goed ook de pijp achter het filter was ook bijna over!scheur rondom de buis bijna en toch geen abnormaal meer geluid?Maar nu ben ik nog wat meer rampen tegengekomen!naamlijk de krukaspoly ook stuk gegaan(is blijkbaar een soort vrijloop poly?) en nu ik toch bezig was wilde ik ook de gloeibougie's vervangen,gaven fout aan in ecm en tot overmaat van ramp!u raad het maby al? Bij het voorzichtig los trekken over en dit aan de punt!? Ik weet er zijn bepaalde trekkers voor ,maar de gloeiers zitten niet bepaald goed bereikbaar,vandaar ik besloot om de cilinderkop er af te neemen,daar ik denk dat het niet bij één gaat blijven.En al maar goed! want met al één verstuiver er uit te neemen hing die vol olie.Ik denk dat het de dichtingen zijn van het kleppendeksel?maar nu komt de echte vraag:de dikte van de cilinderkoppakking? zijn het nu 4 of 5 tanden(inkeepingen) dwz .uiterst links, als ge voor motor staat begint het met 1 tand en dan iets meer naar rechts tel ik er nog is 4?Telt de 1tand mee of moet ik alléén de 4 tellen die ietswat gescheiden v d 1ste liggen.
6 jaar
Alles opgelost !De dikte van de cilinderkoppakking waren 5tanden of inkeepingen + ééns de dichting in handen stond er de oemnr. of bestelnr. er nog duidelijk op. De gloeikaarsuiteinden (punten) alle 4afgebroken!?2 punten waren goed achteruit te slaan, daar ik cilinderkop er af had, de andere 2 heb ik moeten uit boren eer ze er uit gingen!zo ingebrand.Alles gereset via otometer zodat hij terug vanaf nul telt voor de DPF filter + AMD terug gereset voor speciale vloeistof inspuiting per tankbeurt.En nu op naar de volgende 120 000 zo als Arnjenhofstra zegt.Grts
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C30 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar