hallo mensen
weet iemand of een turbo van een 940 ook op een 760 b230et past
heb van 940 geen motor gegevens erlastig er wordt mij een turbo aan geboden
pasend op volvo 940 meer info is er niet
flens maat komt over een
bvd groeten robert
Geplaatst door robert760 (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 760? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 760 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden
als de motor type overeen komt is het goed
maar zoals je zegt heb je het niet
op de turbo staat een onderdeel nummer als je deze vergelijkd met elkaar en zijn gelijk dan is het goed
ben bang dat het niet gaat lukken ivm olieleidingen
als ik tenminste de juiste motor heb voor mij
als je onderdeel nummer hebt van de oude en nieuwe kan ik kijken of ik in oude vadis iets kan vinden
robert760 (0), 14 jaar geleden
ben er ook bang voor dat het niet gaat lukken nieuwe turbo is waarschijnlijk van een FK en die van mij is een ET
nr van ET zijn: cust p/n 1317424 atd p/n 466032-1 s/n nj0262a model no.tb0326
Volvo-Specialist (0) PRO, 14 jaar geleden
De FK is en lagedruk turbo !!
Maar misschien is de wastegate aan te passen.
robert760 (0), 14 jaar geleden
okee zo worden ik steeds wat wijzer bedankt
hoe kom ik daar achter of wastegate aan te passen is
of kan die met de oude omgewisseld worden is dat vol doende
wolda (0), 14 jaar geleden
Robert,
Eerst kijken wat voor turbo jij hebt, een Garrett of een Mitsubishi (de TD04-13C). De laatste is te herkennen aan een "ringklem" tussen het compressorhuis (aluminium deel) en het "wastegate" huis (het bruine gietstalen huis waaraan de downpipe vastzit).
Volvo heeft lange tijd zowel Garretts als Mitsubishi's gebruikt, mij is nooit helemaal duidelijk geworden wanneer nu de ene of de andere gebruikt is. Bijvoorbeeld de B230FT (hoge druk turbo) is zowel met Garrett als Mitsubishi geleverd.
Als je een Garrett hebt, heb je niet heel veel aan een Mitsu turbo. Leidingen etc kloppen niet etc.
Als je een Mitsu hebt kan je eenvoudig wisselen. Een FK heeft inderdaad een lagere wastegatedruk (0,35bar) maar dat wordt bepaald door de wastegate actuator. Dat is het "tonnetje" met een stang eraan die op de wastegateklep is aangesloten. Die zou je gewoon kunnen wisselen tussen de oude en nieuwe turbo. Andere optie is om een Manual Boost Controller te plaatsen met de "nieuwe"actuator. Zo'n MBC kan je dan (laten) afstellen op 0.65 bar (of iets hoger) zodat je op de B230ET waarde zit
EDIT, zie net het partnumber 1317424: dat is dus een Garrett