Beste,
heb 2e hands regelklep gekocht (half jaartje oud) voor een volvo 460 2 liter. Probeem is niet verholpen, blijkt aan de TPS te liggen. De oude klep geeft een stationair toerental van 1100 rpm en soms blijft hij hangen op 1700 rpm of iets daartussenin. Met de nieuwe regelklep draait hij standaard op 2000rpm en blijft hij soms hangen op 2700 rpm.
Volgens Bosch heeft de "nieuwe" 2ehands klep het juiste nummer bijpassend bij 460 2l. Helaas heeft de oude klep geen label meer.
Iemand raad? Ik zou graag wil weten of de 2e hands klep stuk is of wel goed, dan kan ik die verkopen. Volgens de oude eigenaar was hij in perfecte staat en heeft hij een half jaartje dienst gedaan in een volvo 240.
--
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eerst alle vacuem slangetjes maar aan de motor en of de lucht massa meter nog goed is.
gr tijne
de vacuum slangetjes heb ik al vervangen. Alleen de rubberen onderdelen. Het harde stuk plastic buis naar de MAP sensor heb ik laten zitten.
Van het inlaatspruitstuk naar iets bij de injectors liep ook een verhard stuk rubber, deze heb ik vervangen door een rubberen slang met dikke wand en vastgezet met slangklemmen.
Als ik het goed heb zit er op deze volvo geen luchtmassameter, maar alleen een luchttemperatuursensor, deze is ook al vervangen.
Verdelerkap + rotor is ook vervangen.
Kan de MAP -sensor zelf ook stuk zijn?
Als je er in kijkt dan lijkt het net alsof het ventieltje scheef zit?
Er worden geen foutcodes aangegeven door het systeem.
19 jaar
nou frank ik zou het niet meer weten maar als je nou slim ben dan stel je je vraag nog even op het prikbord van www.volvo.pagina.nl daar lopen een aantal volvo monteurs rond die kunnen je zekker verder helpen.
gr tijne
19 jaar
ok ik heb het er neergezet.
Ik heb trouwens laatst ontdekt dat het stuk plastic schroefdraad waarmee je de gaskabel kan stellen is afgebroken een stukje achter het bevestigingsijzer dat op de motor zit.
Het beweegt allemaal wel vrij en de klep gaat ook gewoon goed dicht. Kan dit misschien het probleem zijn? Het leek me dat zoiets als dit de problemen niet zou kunnen veroorzaken..
een ander symptoom van het probleem is dat als tijdens het rijden het gas wordt losgelaten, dan hij dan dan even heel snel terugschokt. Alsof hij niet gelijkmatig aam minder lucht krijgt.
Soms doet hij wel vloeiend.
In het verleden heb ik eens de kabel naar de regelklep losgehaald en toen ging de auto zonder enige hapering door. Dat voelde wel heel goed :), na dat andere steeds gewend te zijn..
19 jaar
OPGELOST: of het was een kapotte ignition relay of het komt doordat de voedingsdraad/pulskabel van de bobine en de vliegwielsensorkabels elkaar raakten. Op een gegeven moment startte de auto helemaal niet meer. Relais vervangen en nu is de idle perfect. 800 rpm.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar