De olie wordt uit de motor geperst. Nieuwe vuldoppakking lost niets op. De compressie is 1:10,5 in alle cilynders. Tevens slaat de motor af bij stationair draaien. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Fon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de carterventielatie open deze zit onder het inlaatspruitstuk met 2 slangen op het blok. Is de flamdover open. Dit was bij ons het probleem toen er olie langs vuldop eruit kwam
Dit is gecontroleerd. geheel en al open. Je spreekt over twee slangen? ik heb er maar een ontdekt.
Het vreemde is dat er kennelijk een overdruk ontstaat in het carter. Die druk zou kunnen ontstaan door een verstopt ontluchtings systeem of door een niet goed sluitende klep of lekkende zuiger veer. In dit laatste geval verwacht ik geen normale compressie. Maar die is er wel!
18 jaar
Als de motor warm is zul je toch goede compressie meten zeker als de motor gelopen heeft.
Ik denk dat je vooral veel lekkage langs de zuigerveren hebt. De motor spoelen met Forthe kan helpen maar het kan ook zo zijn dat het zo ver al is dat het niet veel meer helpt. Een lektest zou uitsluiting kunnen brengen.
Dank voor je bericht. De compressie is echter ook koud gemeten na een weekend staan. Ook toen ok. Toch lijkt je antwoord heel plausibel, maar niet te rijmen met die goede compressie. Het probleem is de auto is 14 jaar oud en heeft 320000 op de teller. Veel uitgeven aan revisie want dat is eigelijk het enige alternatief heeft geen zin. De auto ziet er nog super uit maar helaas toch alleen geschikt als onderdelen leverancier. JAmmer, hij reed als een zonnetje en opeens troubles.
Fon
18 jaar
Er is altijd een lichte overdruk op het carter als de motor loopt.
Op de carterontluchting (vlamdover) op de inlaatslang moeten 2 slangen zitten, een dikke (+/- 1 cm dik) en een dunne die naar het "vacuumtorentje" gaat.
Controleren of de vlamdover open is (ook de pijpjes) en of het dunne slangetje open is.
Controleren of de rubbere haakse slangetjes van de dikke carterontluchtingsslang (die tussen het inlaatspruitstuk door naar de olieafscheider toe loopt) niet dicht zitten of kapot zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar