Olielekkage (zichtbaar aan de kant van de krukaspoelie) na vervanging van de distributieriem, spanrol, waterpomp, pompriem van de brandstofpomp, spanrol van de brandstofpomp en afstelrol van debrandstofpomp. Vóór deze vervangactie nooit gelekt!
Wat kan dit zijn, waar moet ik het zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De auto zal dan +/- 240.000 km gelopen hebben, dan is het tenminste niet ongebruikelijk dat dit kan gebeuren bij deze km stand.
Hij zal al wel iets gelekt hebben in de hoek krukaspoelie, oliepomp, carterpan (aan de voorzijde)
Het probleem is dat de pakking tussen de oliepomp en het motorblokzacht is geworden en doordat de bout van de riemspanner (die dwars door de oliepomp loopt) los is geweest en weer aangedraaid is is de pakking gaan lekken.
Het probleem is dat alles er weer af moet, distibutie, oliepomp,carterpan (want de olieaanzuigpijp zit onder aan de oliepomp en moet eerst los).
Klopt, inmiddels 243.000 km op de teller.
Dient deze pakking vervangen te worden om het euvel (lekkage) op te lossen?
18 jaar
[quote=Niceone]Klopt, inmiddels 243.000 km op de teller.
Dient deze pakking vervangen te worden om het euvel (lekkage) op te lossen?[/quote]
Ja. inclusief de rest van de bovengenoemde reparatie, (distibutie, oliepomp,carterpan (want de olieaanzuigpijp zit onder aan de oliepomp en moet eerst los)).
vervang ook gelijk alle O ringen van de oliepomp en aanzuigbuis!
Alles even goed schoongemaakt en nagelopen en nagedraaid. Probleem gelukkig opgelost!
Iedereen bedankt voor het meedenken en het geven van een mogelijke oplossing!
Gr. Niels
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar