👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste allemaal,
Ik heb een Volvo S70 2.5 10v. (193.000 Km) De volvo hield laatst in en ik voelde dat de volvo hierdoor niet optimaal reed.
Hierdoor heb ik de bougies vervangen en heb ik een flesje carbarateur reiniger bij de brandstof gedaan. (Auto reed beter hierna, maar soms start hij op 4 cylinders, verdelerakp en rotor mischien???)
Tijdens het vervangen van de bougies zag ik dat er olie op de "kleppendeksel" lag. ( Waar je de bougies uitdraaid, dus bovenop en niet in de bougiegaten. Ik zag dat dit uit de olievuldop "lekte".( NIet extreem maar toch) Als ik na het draaien van de motor de olievuldop los haal zie ik ook dat er aardig wat olie tegen de vuldop aan is gekomen cq tegen aangeslagen wordt tijdens het draaien van de motor.
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Carterdruk? Ik heb iets gelezen over de carterdruk en het reinigen van de carterventilatie? Waar kan het aan liggen en hoe kan ik het maken danwel verhelpen?
Hebben jullie daarnaast nog tips voor mijn volvo voor optimaal onderhoud of waar ik echt op moet letten?
Met vriendelijke groet, M de Bruijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Carterontluchting controleren cq vervangen. Slipt dicht waardoor er behoorlijke carterdruk ontstaat. Vervang ook het rubbertje van de oliedop. Dat er olie spuit als de motor draait is volledig normaal.
Test carterontluchting: draai bij lopende motor de oliedop los en laat hem losgedraaid liggen. Blaast de dop weg = carterontluchting dicht, blijft hij liggen OK.
Carterontluchting vervangen en rubber oliedop vervangen! Probleem opgelost.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar