Volvo V40: Olielek en spatten tegen zekeringkastje en remvloeistofreservoir

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 D

Hallo,

Heb sinds enkele maanden een olielek gezien aan achterkant van het motorblok, ( olie spatten tegen zekeringkastje en remvloeistofreservoir ) heb dit mooi afgekuist en nadien gemerkt dat het lek er enkel was na een lange rit op de autostrade ( 1u30 aan 130 km/h) .
Heb toen gezien waar het lek was en heb het kunnen herstellen door 3 boutjes vast te zetten die losgekomen waren, maar nu is dit lek er terug maar , terug spatten tegen zekeringkastje en remvloeistofreservoir, maar de 3 boutjes staan wel nog vast , sinds gisteren hangt er binnenin de wagen een zwavelgeur zou dit er verband mee hebben.

Groeten pascal

m-biker

Geplaatst door m-biker (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Het lekken komt van het gebogen flexpijpje daar zal wel een scheurtje in zitten. Dat zit in de buurt van de drieboutjes die je vast gedraaid hebt. Ik denk namelijk dat je de motorstop hebt vast gedraaid soort van gasklep. Daaronder zit een dun metaal pijpje met ribbels.

m-biker (0), 17 jaar geleden

Het stukje met de drieboutjes dat ik vastgezet heb heeft een electrische aansluiting , is cilindervormig, koperkleurig en ongeveer 6 cm lang, zit juist onder een dikke gebogen buis die naar de radiator loopt.
Onder dit cilindervormig stuk zitten wel enkele flexibele buisjes waar olie op zit, het geribbeld metalen pijpje zit ook onder de olie, maar ik kan niet exact lokaliseren waar de olie vandaan komt, heb al geprobeert met draaiende motor, maar zie het nergens spatten. zie afbeelding:
[url=http://imageshack.us][img]http://img249.imageshack.us/img249/5296/...[/img][/url]

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb je daar alles goed schoongemaakt? Het metalen pijpje waar ik het over heb is meestal de veroorzaker. Soms lekt er ook wat olie tussen het inlaatspruitstuk en de stopklep. Op de foto aan de andere kant van de pijl.
Deze heeft ook 3 boutjes maar daar komen meestal geen spatten vandaan.
Het localiseren zal lastig zijn omdat het bij draaiende motor niets of nauwelijks olie er uit komt maar waarschijnlijk alleen tijdens rijden.

m-biker (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de tip, ga nog eens alles mooi proper maken en proberen te lokaliseren vanwaar de olie juist komt,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.