hallo
na het vernieuwen van de koppelingsset is de auto olie gaan lekken.
het blok was voor die tijd kurkdroog.
ik dacht dat het een aandrijfaskeering was en heb die vervangen maar het komt tussen bak en motor weg.
maar lekt nu de bak of de krukaskeering?
is er mischien iemand die dat ook heeft gehad en opgelost.
bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zal zowiso de bak moeten demonteren om exact te zien welke keerring er lekt, wat veel gebeurt is dat de krukaskeerring van het blok lekt.
In dat geval moet je het vliegwiel eraf halen en kun je er bij.
Er zit wel een duidelijk verschil in viscositeit en geur tussen motorolie en bakolie, daaraan kun je wel herleiden wat er lekt zonder te demonteren, maar het is en blijft lek en de enige manier om het te maken is spijtig genoeg de bak eraf halen.
Succes!
Je kunt controleren of de carterventilatie open is en goed aangesloten.
Bij een auto van deze leeftijd en meestal wat hogere kilometerstand is het altijd verstandig om bij dergelijke reparaties ook de keerring te vernieuwen (de bak ligt er toch af).
sluit mij aan bij volvo specialist, bijna zeker de carterventilatie dicht bij klepdeksel zit een pijpje wat vaker verstopt is.
Had ik nog niet aan gedacht, te hoge druk in carter waardoor de olie eruit geperst word.
Klinkt idd. plausibel
hallo
ik heb de carterventilatie slangen bekeken en alles waar enigzins olie of rommel in kan komen ,maar alles is brandschoon.
moet dus de bak er weer achter weg halen.
de bak maakt trouwens een raar geluid als je stationair achteruit rijd(net als een kruiskoppeling met veel speling)is dat normaal bij een km stand van 4 ton?
of ook nog een andere bak monteren?
groetjes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar