Wie kan me adviseren ? Volvo V70 2,.4 D5 2002, 393 dzd km-'s.
Na enig aarzelende gasresponse op autoweg auto geparkeerd en na 1 uur geen start, Wegenwachter kreeg 'm aan de praat m.b.v. remmenreiniger. Voorl. oordeel oorzaak was ; injectoren schieten in veiligheidsmodus omdat de druk niet korrekt is. Wat is hiervan eventueel de oorzaak ?
met dank en groet,
Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat was/waren de foutcodes die uitgelezen zijn , dit kan met deze info nog alle kanten op.
Opvoerpomp defect , filter verstopt , een electronisch iets enz.
Geen. Er is geen sprake geweest vandaag dus, bij optreden klacht, van uitlezen. Ervoor wel, geen foutcodes.
3 jaar
opvoerpmp-sensoren-LMM-hogedrukpomp enz. alles vervangen. Klacht kwam dus erna.
3 jaar
aanvulling : vlgs. wegenwacht is sprake v. onderdruk en dan gaan de injectoren in soort beveiligingsmodus.Dat zou meetbaar zijn....maar waar ? Weet iemand dit...weet iemand enkele mogelijke veroorzakers van dit euvel?
Via remmenreiniger start de auto wel en doet het verder dan prima. Naast het al genoemde zijn vervangen motorsteunen, draagarmen, is de tank + brandstofgeheel doorgespoeld en gereinigd,, LLM nieuw, turboslang, brandstofdruksensor e.a. sensoren, is ECC + ECM nagezien. Uit sloop-S 80 komen hogedrukpomp-rail-injectoren. Centrale probleem is dus te weinig druk dus hapering-uitval omdat injectoren blokkeren.
3 jaar
Is er al brandstofdruk gemeten?
nee
3 jaar
Nieuwe info: nadat is gereden tot lege tank tót alg. uitval ( brandstofweergave dash was inkorrekt..) tank is gereinigd + gespoeld-opvoerpomp-rail-hoge drukpomp vervangen, maar NIET het brandstoffilter ! Mij dunkt dat hier het euvel ligt...
3 jaar
Deze zal toch normaal ook vervangen worden , zou dit dus doen om mee te beginnen. Ontluchtingsprocedure volgen.
Ontl- procedure ?? Monteur die genoemde delen verving-reinigde enz. is brandstoffilter vergeten. Dus neem ik aan dat dysfunctioneren v/h brandst-systeem daaraan ligt, temeer omdat tank werd leeggereden en genoemde erna gebeurde.
3 jaar
Als je het filter vervangt en je probeert hem er door te starten dan is de kans groot dat je de hogedrukpomp sloopt door de lucht die er door gaat.
Ik neem dit zonde rmeer van je aan, maar wat ik bedoelde is dat ik onbekend ben met ontluchten. Wel dat brst-filter met olie dient te worden gemonteerd en sleutel in kontakt op pos. 2 zonder te starten..iets van 1 minuut ?
3 jaar
Diverse keren op contact , pomp blijft niet continue lopen in de meeste gevallen .
Oké. Duidelijk.
3 jaar
EN..UITERAARD DANK VOOR HET MEEDENKEN DE TIPS!
3 jaar
set reserve-injectoren laten testen...allemaal def. stuk Auto start onregelmatig, 1 x niet ( remmenreiniger gebruikt) daarna óf direct of na seconde of 3-4. Lijkt of er een elektr probleem is óf ergens in circuit vuil..óf 1-enkele injectoren zijn vervuild geraakt. Wordt ergerniswekkend na alle moeite-tijd-poen-werkuren-vervangen onderdelen. Ik blijf bij m'n standpunt vanaf dag 1 : centraal dient een korrekte diagnose te staan, maar ja...wie ?
3 jaar
Uitermate teleurst. ervaring met "specialist "nr. 1 2020....onjuiste diagnose-niet-relevante dingen vervangen-fiks poen en geen verbetering, daarna nog 1 gevonden( Harderwijk) dus te ver.
3 jaar
Buchli ? zo ja is een hele goede , dan is het nooit te ver.
in dik 40 jaar Volvo heb ik nu een les geleerd. het is precies zoals je uit een vliegtuig- auto-bus stapt in een zonnig land. de autochtonen lachen,maar....je bent slechts een toerist en er valt te verdienen. Met de problemen met de Volvo : men wil verdienen. Ben de onjuiste diagnoses fiks beu en ga me beraden wat te doen.
3 jaar
Waar woon je? In Handel (brabant) zit een goede specialist. kan door de telefoon waarschijnlijk al diagnose doen op ervaring met diesels van alle merken.
Zijn de injectors van de sloop getest?
Dit is een veel voorkomend probleem bij auto bezitters geen goede diagnose veel vervangen en betalen niks op gelost.
Centraal staat dat ik op zoek ben-ga naar dieselspecialist met de juiste diagnose-spullen én ervaring. Ik Woon op 1 km van Brabant. Injectoren die er nu inzitten zijn (nog-) niet getest.....doe niets meer vóór diagnose nl. (VIDA) zodat i.p.v. zomaar wat doen en roepen eindelijk eens gerichte aktie mogelijk is.
3 jaar
p.s. er is alles vervangen-vernieuwd wat maar mogelijk is in 1 jaar tijd. Op dit moment start auto zónder remmenreiniger-truc, nog iets zwarte walm bij gaspedaal intrappen dus onjuiste verbranding(?) Wegenw .1 t/m 3 adviseerden eruit die auto...nr 4 had het over onderdruk waardoor injectoren uit veiligh-modus zichzelf uitschakelen (?) Mogelijk dus dat op te sporen i.p.v. aanpak symptomen......
3 jaar
Toen ik bij Volvo werkte hadden we 2 die zonder problemen 4 ton op de klok hadden. Onderdruk? Neem maar eens contact op met pennings in handel.
Blok gaat nooit stuk in feite, deze 393 dzd, ken er veel met 5 ton plus. Pennings...ken ze niet, hebben geen website ?
3 jaar
Van Pennings niets te vinden....1 recentie uit 2011 ( erg duur, wel goed).
3 jaar
De website werkt opzet moment niet maar ik durf hem aan te bevelen. Al diverse campers gebracht. Nog nooit een probleem gehad.
Heeft Pennings VIDA ?
3 jaar
Ik heb geen idee.
Ik zal 'm vlg. week eens kontakten.
3 jaar
Ben benieuwd maar vertel wel alles. door geen goede info wordt ook vaak de foute diagnose gesteld. Er zat ook een goede specialist in den bosch maar die is met storing zoeken gestopt omdat het soms lastig kan zijn. geen fout code toch een sensor probleem.
Heb Word-document gemaakt ja. Met goede diagnose-apparatuur plus software + vakkennis dus intereese-ervaring, moet dat lukken. Storingsmeldingen via OBD en zelfs VIDA van sensoren komen nogal eens door stekkers-verbindingen, bedrading en nog wel meer. Ik zoek een goed diesel-diagnosecentrum.
3 jaar
p.s. als je het begrip " mafkees" opzoekt..staat er :"Martin". ben dik euro 5000 al kwijt in 1 jaar vruchteloos zoeken-meningen-vervangen -BTW-uurlonen-soms 2 x, soms 3 hetzelfde vervangen.
Ltst set injectoren aangeschaft bij dieselspecialist allemaal definitief afgetest. Nog 1 x diagnose en dan stop ik ermee en gaat ie de deur uit.
3 jaar
M'n gevoel egt me- dat zal dus bij diagnose moeten blijken - dat storing wordt veroorzaakt door fout-gemonteerde opvoerpomp. Kennis van me heeft 1-2-3 opvoerpompen er inmiddels ingefrot en storingen blijven. Ook heeft tankmeter afwijking van ca. 35 %....cruise doet niets meer...matige gasresponse..bij starten lijkt hij even op 4 cylinders te lopen en braakt 5 sec. grijze rook uit die dan verdwijnt...dus wijst denk ik op problemen met aanvoer diesel. Eerst te weinig en dan gaat de verbranding fout. Mogelijk leidingen nog vuil, brandstoffilter wellicht alweer te vernieuwen.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar