Hi,
Laatste tijd vastgesteld dat hij wat olie begint te verbruiken en deze lekt via de turbo richting de intercooler zo het inlaattraject weer binnen. Dus versleten Turbo of Teveel onderdruk?
Als ik de peilstok bij draaiende motor eruithaal blaast hij wolkjes dus teveel onderdruk zou ik denken zou dit een reden kunnen zijn dat de turbo olie lekt? Verder rijd hij nog prima geen vermogenverlies. Alleen dat olie verbuik maak ik me wat zorgen over en die onderdruk ook. verlies was iets van 1l/10000km weet niet of dit verontrustwekkend tot een jaar geleden verbruikte hij niets.
Als jullie hier wat verdere uitleg bij hebben hoor ik het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een motor gebruikt altijd iets olie.
Een liter op 10.000 km , waar hebben we het over.
Je zult ervan schrikken wat hij volgens fabrieksspecifikatie s mag gebruiken , voordat het zorgwekkend wordt gevonden.
Carterdruk is er altijd , ik zou eens beginnen met de carterventilatie goed schoon te maken.
Hoeveel speling zit er radiaal op de as van de turbo ?
[quote=kaleido 1]Een motor gebruikt altijd iets olie.
Een liter op 10.000 km , waar hebben we het over.
Je zult ervan schrikken wat hij volgens fabrieksspecifikatie s mag gebruiken , voordat het zorgwekkend wordt gevonden.
Carterdruk is er altijd , ik zou eens beginnen met de carterventilatie goed schoon te maken.
Hoeveel speling zit er radiaal op de as van de turbo ?[/quote]
Dankje voor je reactie.
heb nog geen tijd gehad om het geheel even te demonteren turbo zit redelijk verstopt tussen motor en brandschot.
Maar wat me wel opviel is dat ik een dik jaar geleden het hele inlaattraject heb gereinigd vermits de Egr en gasklephuis volledig vol roet zaten heb dus alles gereinigd maar het was toen alleen maar roetaanslag ondertussen heb ik deze nog een keertje opengehaald en alles hangt nu onder het roet en de olie daarover maakte ik me wat zorgen zou liever hebben dat die egr dichtblijft het zorgt tenslotte alleen maar voor vervuiling.
Wagen heeft ondertussen 210 000km
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar