close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: Onderdruk Volvo S60 2.4 2006

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 D5 163pk

Hi,

Laatste tijd vastgesteld dat hij wat olie begint te verbruiken en deze lekt via de turbo richting de intercooler zo het inlaattraject weer binnen. Dus versleten Turbo of Teveel onderdruk?
Als ik de peilstok bij draaiende motor eruithaal blaast hij wolkjes dus teveel onderdruk zou ik denken zou dit een reden kunnen zijn dat de turbo olie lekt? Verder rijd hij nog prima geen vermogenverlies. Alleen dat olie verbuik maak ik me wat zorgen over en die onderdruk ook. verlies was iets van 1l/10000km weet niet of dit verontrustwekkend tot een jaar geleden verbruikte hij niets.

Als jullie hier wat verdere uitleg bij hebben hoor ik het graag.

Geplaatst door

hanneskedw (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een motor gebruikt altijd iets olie.
Een liter op 10.000 km , waar hebben we het over.
Je zult ervan schrikken wat hij volgens fabrieksspecifikatie s mag gebruiken , voordat het zorgwekkend wordt gevonden.
Carterdruk is er altijd , ik zou eens beginnen met de carterventilatie goed schoon te maken.
Hoeveel speling zit er radiaal op de as van de turbo ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

[quote=kaleido 1]Een motor gebruikt altijd iets olie.
Een liter op 10.000 km , waar hebben we het over.
Je zult ervan schrikken wat hij volgens fabrieksspecifikatie s mag gebruiken , voordat het zorgwekkend wordt gevonden.
Carterdruk is er altijd , ik zou eens beginnen met de carterventilatie goed schoon te maken.
Hoeveel speling zit er radiaal op de as van de turbo ?[/quote]
Dankje voor je reactie.
heb nog geen tijd gehad om het geheel even te demonteren turbo zit redelijk verstopt tussen motor en brandschot.
Maar wat me wel opviel is dat ik een dik jaar geleden het hele inlaattraject heb gereinigd vermits de Egr en gasklephuis volledig vol roet zaten heb dus alles gereinigd maar het was toen alleen maar roetaanslag ondertussen heb ik deze nog een keertje opengehaald en alles hangt nu onder het roet en de olie daarover maakte ik me wat zorgen zou liever hebben dat die egr dichtblijft het zorgt tenslotte alleen maar voor vervuiling.
Wagen heeft ondertussen 210 000km

hanneskedw 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.