Hey iedereen,
Het betreft een V40 2002 1.9 diesel met 200.000 km op de teller.
Op de snelweg bij een constante snelheid begon de wagen plots een beetje vermogen te verliezen om dan een seconde later weer op hetzelfde vermogen te komen. Dit bracht een soort 'wiegend' effect voort. (het verschil in vermogen was ook hoorbaar in de motor)
In de achteruitkijkspiegel merkte ik op dat dit grijsachtige uitlaatgassen voort bracht.
Bij het optrekken had de wagen dit niet, er was echter wel een 'fffffffffffffffff' geluid bij het indrukken van het gaspedaal, komende uit de richting van de motor. (mijn excuses voor de belabberde autoterminologie)
Optrekken deed ie echter wel nog, het kan zijn met een eventueel vermogensverlies maar daar ben ik niet zeker van. Ik heb geprobeerd zo weinig mogelijk te experimenteren.
Na een minuut of vijf deed de wagen weer normaal om dan weer vijf minuten vreemd te doen en zo verder...De 'weeën' volgden elkaar sneller op al naargelang de tijd.
En dan nu de vraag als iemand mijn omschrijving begrijpt...
Wat zou het kunnen zijn en is het de moeite waard om nog te herstellen? of verkoop ik hem beter als wiegje aan een babyopvang...
Bedankt om dit te lezen, en nog meer bedankt als je weet wat het zou kunnen zijn.
Mvg,
Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
iemand een gok?
EGR storing = mogelijk
Gr. paul
Bedankt Paul!
12 jaar
Hey Paul,
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb de EGR eruit gehaald en het roet opgeruimd in de twee gaten en de verbindingen ertussen. Het is echter zo dat verder in het verbindingsstuk naar de motor toe er nog heel veel dikke zwarte smurrie zit. Hoe kan ik die best verwijderen?
Alvast hartelijk bedankt!
grt Koen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar