auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo XC90 2006: Ratel voorin links niet te verklaren!

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2400

Het gaat hier om een RECHTS gestuurde Volvo en het geluid komt van links. Er heeft zich een uiterst irritante ratelgeluid ontwikkeld wat er niet was toen ik de auto kocht. Het klinkt als metaal op metaal en is kort van duur. Je zou kunnen zeggen: de uitlaat zit los, of : de schokbrekeraanhechting is verroest of kapot. Je hoort het vooral als je door kleine hobbeltjes rijd zoals bij een slecht gerepareerd wegdek. Ik krijg de indruk dat het hoorbaar is wanneer het wiel bijvoorbeeld plotseling omlaag valt. Daarom is het zo moeilijk te detecteren want het helpt niet om op de motorkap te gaan duwen of trekken, dan hoor je niets. Ook niet als je hem opkrikt. Wat is er al TEVERGEEFS aan gedaan om dit te verhelpen?
Met dank, Jody Kaldenberg
1. schokbreker vervangen
2. stuurkogel vernieuwd
3. geheel stuurinrichting (steering rack) vervangen
4. de motorsteun rechts (het rubber was geheel op)
Het is uiterst frustrerend dat niemand de juiste diagnose in huis heeft. Het is ook nog eens zo dat het op sommige dagen niet hoorbaar is en op andere dagen na de eerste meters al. De auto speelt echt spelletjes met ons. Hopelijk heeft iemand dit al eens meegemaakt en de oplossing in huis!!

Geplaatst door

Jodyhermanus (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er is nog zoveel meer dat het kan veroorzaken dan de onderdelen die vervangen zijn.
Fuseekogel , reactiestangetje stabilisatorstang , stabilisatorstang zelf , subframe dat los , zit een draagarmrubber of bout losse remblokken in de klauw , speling controleren met wielen belast .

Dag Kaleido, bedankt voor de lange afstand.adviezen. In dit heerlijke land gaat alles wat langzamer dan we im NL gewend zijn. Zoals gezegd, mijn volvo monteur die 5 reserve xc 90s heeft staan voor onderdelen, heeft de nodige dagen aan dit probleem besteed, inclusief de hele as vervangen omdat hij en zijn collega's er zeker van waren dat het geluid uit het steering rack kwam. Dat was dus niet zo, dus in dit land betaal je dan niet voor her werk. Althans bij deze aardige monteur. De officiele Volvodealer (Sweedspeed) constateerde dus een versleten motorophanging. Ik bedankte hem voor de diagnose waarvan je maar moest hopen dat het zou helpen...hij gaf daar zelf overigens ook geen garantie voor! Enfin, mijn monteur heeft de motorsteun eronderuit gehaald en er voorlopig een reserve in gezet want hij laat er dus nieuw rubber in persen...dat scheelt kosten want alle NIEUWE Volvo onderdelen kosten hier een arm. Morgen lijkt het zover te zijn dat zijn en mijn agenda een vlotte switch mogelijk gaat maken. Ik zal dan met hem de adviezen doornemen die hierboven genoemd zijn. Ik moet ze voor jhem gaan vertalen!Wie weet gaat het lukken hoewel ik er 0,0 vendusie in heb. Het klinkt mij meer iets van een carrosserieonderdeel wat ergens los zit...(de auto heeft wel voordat ik hem kocht een botsing tegen de achterkas gehad...ik houd jullie zeker op de hoogte. Sorry voor het erg lange verhaal maar.het is niet anders...mvg jody

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.