close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70 2005: Rembekrachtiger

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: D5244T, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 120

Een professional met een prive-probleem:
Eind januari begaf mijn rembekrachtiger het.
Acht, 12 jaar 445.000 km, geen drama.
Uiteraard een nieuwe (Até) gemonteerd.
De oude had wat olie erin zitten, verder geen aandacht aan geschonken.
Eind mei, een kleine 10.000 verder hetzelfde; rembekrachtiger stuk, weer olie erin.
Deze keer ook een nieuwe vacuümpomp(pierburg), nieuwe terugslagklep (origineel Volvo) en weer een nieuwe rembekrachtiger van Até gemonteerd.
Afgelopen week op weg naar huis...................je raad het al, weer geen rembekrachtiging!
Deze keer 5000-6000 km
Alles weer gedemonteerd: de olie stroomt uit de bekrachtiger en uit de nieuwe vacuümpomp!
Vacuümpomp zit op de uitlaatnokkenas geschroefd
Het is mij een heel groot raadsel.....
Ik wil geen oliediscussie op gang brengen, maar ik heb de laatste 3 beurten er motul 8100 x-cess 5w40 in gedaan
Bij aankoop wist ik niet wat er in zat, bij de eerste beurt die ik deed is er kroon in gegaan op 365.000.
Daarna 2x mpm en voordat ik dat deed heb ik gespoeld.
De eerste beurt met motul was juli vorig jaar, augustus lekker doorgeblazen op vakantie (180-200 km/uur)
Begin januari een beurt gedaan en het viel me op dat de motor iets harder lekte dan de beurten ervoor
Niets vreemds in mijn ogen gezien de leeftijd en de km's
Het enige patroon wat ik ontdek is dat het een paar duizend kilometer na de beurt gebeurd.
Kan ook gewoon toeval zijn.
Heb ik in januari iets bijzonders gedaan , meegemaakt ergens anders gereden?
Het vroor die dag, eind mei was het bijna 30 graden en afgelopen woensdag was het 27 graden
Normaal geremd, verschillende toerentallen en situaties.
Diverse Volvo specialisten gesproken , oud collega's en leken op autogebied.
Carterdruk is iets hoger, maar niet te gek voor mijn gevoel.

Er zit weer een nieuwe bekrachtiger op en nu een gebruikte pomp ( was niets anders op korte termijn, garantie zien we later wel)
Maar domweg blijven vernieuwen is ook niet alles
Ik hoop dat alles het houdt tot na de vakantie of een oplossing binnen 2 weken vinden

Geplaatst door

Hoggie (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.