Volvo V40: Remdruk is soms goed en soms valt deze weg..

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19D

Heb vorig jaar een nieuwe hoofdremcilinder geplaatst aangezien deze niet goed meer functioneerde.De laaste tijd als ik wil remmen ist precies of ik real time kracht moet zetten op de pedaal.Als ik een paar keren pomp heb ik maximale druk (dze blijft dan behouden op dat moment) maar na een tijdtje moet ik de pedaal dieper indrukken.Hebben deze al eens opnieuw ontlucht maar probleem blijft terugkomen.Heeft iemand hier ervaring mee....Ergens iets dat daar mee te maken zou kunnen hebben

kris s

Geplaatst door kris s (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

31 Reacties

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Rembekrachtiger lek?

kris s (0), 11 jaar geleden

IS dit het ronde ijzere ding waar de hoofdremcilinder op vastzit...

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Bij pompend remmen is dit effect normaal ! De vacuumpomp werkt niet zoals er vacuum wordt gemaakt bij een benzinemotor . Die pomp werkt op nokkenastoerental en de pompinhoud is niet groot. Een voordeel heeft hij wel ,de onderdruk haalt bijna de 0 bar absoluut.
Dat het rempedaal langzaam zakt bij draaiende motor komt door het langzaam dalen van het vacuum.
Voorheen had b.v. peugeot (504)een extra vacuumpot als extra voorraad evenals merc.
Groeten.

kris s (0), 11 jaar geleden

Maar heb het gevoel dat ik echt wel meer remdruk verlies,hoofdremcilinder is een jaartje geleden vervangen (zou toch weer niet stuk zijn zeker)Wat lijkt het jullie de beste oplossing....Vacuumpot vervangen of ben ik hier mis in...Ken mijn auto zeer goed qua rijgedrang en heeft altijd top remmen gehad,alleen dat gevoel heb ik nu momenteel niet meer,ben nooit zeker of ik dezelfde remdruk heb

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Bij twijfel even op de remmenbank . Zit er ABS op ? Trilt het rempedaal tijdens het remmen.
Natte schijven geven ook een ander remgedrag.

kris s (0), 11 jaar geleden

deze is voorzien van ABS,als ik op een gladde weg doorrem gaat de ABS in werking.De schijven zijn droog

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Zo'n systeem is zo gevoelig zelfs op de lengte van de pedaalslag ! Als er ook maar iets aan mankeert gaat het ABSlampje branden .
Zo niet, niets aan de hand.!
Groeten.

kris s (0), 11 jaar geleden

geen enkele melding.Toch moet ik soms de pedaal diep en harder indrukken om hetzelfde remvermogen te bekomen.Echt voelbaar
Zou het de vacuumpomp kunnen zijn......hoe kan ik deze testen en waar bevind deze zich
Dirk heeft hier al aangegeven dat de rembekrachtiger lekt,bestaan hier revisiesets voor....nieuw is nogal duur

Tech-center (0) PRO, 11 jaar geleden

De abs blokken gaan heel vaak stuk .Deze gaan inwendig lekken . Als je rem pedaal af entoe heel diep trapt en soms weer normaal is kan het meestal alleen dat zijn . Komt voor bij oud en nieuw type . Even op de sloop een andere halen ?

kris s (0), 11 jaar geleden

De ABS werkt thans goed,weet je of deze ABS blokken universeel uit te wisselen zijn (computer die eraan hangt).Als de auo draait en ik pomp een paar keer dan heb en blijf ik vollebak druk hebben....Als ik een lange afstand rijd werkt de rem perfect.

kris s (0), 11 jaar geleden

hier ben ik weer na een tijdtje.We hebben een nieuwe hoofdremcilinder en ABS unit geplaatst.Bij het ontluchten merken we dat rechts voor de olie dadelijk zichtbaar is en de andere 3 remklauwen komt er amper wat uit.We zijn neen hele tijd bezig geweest,maar helaas.Als ik op de rem pomp als de motor niet draait heb ik dedelijk vollebak remdruk.Eenmaal de motor draaiende is de rem terug sponachtige remdruk.Weet iemand hier raad mee.Kan ik druk zetten op het reservoir om te ontluchten (gaan de vlottertjes niet dicht dan als ik langs boven druk zet...)of moet ik vacuumtrekken aan de remklauwen

Bartuz (0), 11 jaar geleden

Remslangen niet verstopt? en remklauwen goed gangbaar?

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

pulserend ontluchtingsapparaat gebruiken en ontluchten begint bij het wiel het verst van het reservoir, dus meestal rechtsachter, dan links achter, dan rechtsvoor, en dan linksvoor.....

kris s (0), 11 jaar geleden

remklauwen zijn allemaal goed los en slangen ook (omdat er een heel klein beetje olie zichtbaar is)Even een vraagje: pulserend ontluchtingsapparaat hoe werkt dit.In het reservoir (olie) zitten onderaan 2 vlottertjes die op de hoofdremcilinder bevestigd zijn.Als ik daar druk ga opzetten duw ik deze dan niet dicht zodat ik geen olie doorstroming naar de rest v/h systeem...

kris s (0), 11 jaar geleden

Beste,hier zijn we terug.Momenteel heb ik weer een nieuwe hoofdremcilinder en andere ABS unit geplaatst.Alles goed ontlucht met een hydraulische ontluchter.Als de auto stilstaat heb ik dadelijk de volle remdruk.Als ik deze start zakt het rempedaal zoals normaal een deel weg door de vacuumpot.Het probleem is als ik rijd en ik rem v/d eerste keer remt hij heel zwakjes.Als ik vervolgens de eerste keer op de rem duw en dadelijk erna nog eens heb ik wel de volle remdruk en als ik deze pedaal ingedrukt hou blijft deze ook behouden.Ben ook naar Volvo garage geweest en ze wisten ook geen oplossing.Alle remklauwen zijn goed gangbaar.Weet iemand hier raad mee want dit probleem is een blok aan mijn been geworden

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Kijk of de remklauwen veel bewegen tijdens remmen . Te veel is niet goed de klauwen mogen niet onder spanning staan.

kris s (0), 11 jaar geleden

Deze zijn allemaal goed gangbaar en los.En bewegen naar behoren.ik en andere hebben ons hoofd hier al op gebroken.This en blijft blijkbaar een onopgeloste ellende.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Te veel bewegen is OOK niet goed. De verplaatste vloeistof moet minimaal zijn. Dit zorgt voor een korte pedaal slag!

Groeten.

kris s (0), 11 jaar geleden

Wat is de reden dat als ik snel de 2de keer pomp wel de volle remdruk heb.Wat kan je er tegen doen als deze teveel beweegt mvg Kris

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

De reden is dat de vloeistof in een korte tijd niet terug kan stromen. Dat die klauw een beweging maakt is voor jou om dat uit te zoeken.
Goed gangbaar is een rekbaar begrip . Zonder vloeistof moet je de zuiger(s) met je vingers kunnen bewegen!
Vooral de groef waar die vierkante ring in zit moet super schoon zijn . Maak er een schrapertje voor om dat goed te doen.

Succes.

kris s (0), 11 jaar geleden

oke,ga ik zeker proberen.ALs ik een rijd en een tijdtje de rem niet gebruikt heb is het probleem ook hetzelfde,je zou denken dat deze dan wel tijd genoeg heeft gehad om terug te komen.Waar zit deze groef die je bedoelt...

kris s (0), 11 jaar geleden

heb de remmen allemaal nagekeken en nog eens ontlucht.Alles is in orde.Het enige wat ik nog niet vervangen heb is de rembekrachtiger,zou deze hier iets mee te maken kunnen hebben.....Als ik start zakt de pedaal weg,vermoed dat dit normaal is...weet het niet meer

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Diesels werken met een vacuumpomp voor die boester /rembekrachtiger. De zuigkracht is zeer sterk maar gaat langzaam zeker bij stationaire loop.
Wat jij dus ondervindt is normaal .

Groeten.

kris s (0), 11 jaar geleden

Beste Punt,deze word electrisch aangestuurd en werkt idd naar mijn mening normaal.Voor de rest blijft het blijkbaar een onopgelost fenomeen dat ik altijd 2 maal op het pedaal moet drukken om de volle remdruk te hebben.Als ik de eerste keer druk remt hij wel,maar pedaal na eerste keer loslaten en dadelijk erachter terug duw heb ik opmerkelijk meer remvermogen

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

rijdt hem eens over de remmenbank, laat een ander die ook vaker met dit soort autos werkt eens remmen en zijn oordeel geven.....

gr

Peco Power

ernhemmer (0), 11 jaar geleden

Is niet gewoon de koppelingscilinder lek?

kris s (0), 11 jaar geleden

Ben al bij Volvo geweest op de remmenbank en geeft geen probleem.Zelf vinden ze het ook raar dat ik altijd 2 maal moet remmen.Bedoel je de koppelingscilinder (hoofdremcilinder...) deze is al vernieuwd.Voor de rest zit deze rempedaal rechtstreeks op de rembekrachtiger.

kris s (0), 11 jaar geleden

Als de ABS werkt en geen foutmeldingen geeft,zou deze dan toch nog intern kunnen lekken

stallion66 (0), 10 jaar geleden

[quote=kris s]Beste,hier zijn we terug.Momenteel heb ik weer een nieuwe hoofdremcilinder en andere ABS unit geplaatst.Alles goed ontlucht met een hydraulische ontluchter.Als de auto stilstaat heb ik dadelijk de volle remdruk.Als ik deze start zakt het rempedaal zoals normaal een deel weg door de vacuumpot.Het probleem is als ik rijd en ik rem v/d eerste keer remt hij heel zwakjes.Als ik vervolgens de eerste keer op de rem duw en dadelijk erna nog eens heb ik wel de volle remdruk en als ik deze pedaal ingedrukt hou blijft deze ook behouden.Ben ook naar Volvo garage geweest en ze wisten ook geen oplossing.Alle remklauwen zijn goed gangbaar.Weet iemand hier raad mee want dit probleem is een blok aan mijn been geworden[/quote]
Ik heb ook dezelfde problem....Ik wil u vragen is het opgelost of die gedrag van de remmen normal is?
Bedankt

kris s (0), 10 jaar geleden

probleem is nog niet opgelost.Vorige week nog eens binnengeweest bij Volvo en weer niets gevonden.Hier en daar hoor ik zeggen dat de rembekrachtiger eventueel de oorzaak zou kunnen zijn.Technisch gezien zou dit niet kunnen,dit is het enige wat ik nog niet vervangen heb.

kris s (0), 10 jaar geleden

na alles vervangen te hebben eveneens de rembekrachtiger en nieuwe remschijven achter en blokken lijkt het probleem nog steeds hetzelfde.Raar maar waar een weekje geleden momenteel nog altijd lijkt de rem terug perfect te werken.Probleem is blijkbaar opgelost zoals het gekomen is.Mijn probleem lijkt opgelost en gesloten te zijn.Dank aan iedereen die mee hielp denken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.