close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Riemspanner multiriem vervangen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste

Ik moet de volledige riemspanner voor de multi-v riem vervangen. Ik zie echter niet waar hij vastgehecht is. Moet ik de pomp voor de airco en de alternator eerst verwijderen?

Vriendelijke groet

Gerrit

Geplaatst door

nyabinghi (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nee, hoef je niet te verwijderen, de spanner zit met 2 bouten vast, even goed kijken ze zitten wat dieper, makkelijkste is om de motorsteun aan die kant te verwijderen en met een krik onder de motor de motor iets omhoog te krikken, zo krijg je meer ruimte om te werken, de riem erop liggen gaat ook wat lastig, het makkelijkste is om de riem er half op te leggen en dan door aan de krukasmoer te draaien de riem er zo op te draaien.

ik dacht dat je riemspanner vast zit d.m.v. een bout die precies in het midden van je spanner gemonteerd zit alleen zit die bout aan de achterkant dus moet je met een lang verlengstuk onder je inlaatspruitstuk langs om bij je bout te kunnen komen.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

[quote=Herman Volvo]ik dacht dat je riemspanner vast zit d.m.v. een bout die precies in het midden van je spanner gemonteerd zit alleen zit die bout aan de achterkant dus moet je met een lang verlengstuk onder je inlaatspruitstuk langs om bij je bout te kunnen komen.[/quote]
Je hebt gelijk Herman, ik heb na lang zoeken de bout gevonden. Ze hebben me wel de verkeerde spanner meegegeven (met 2 bouten). Morgen gaan wisselen en hopen dat ik deftig aan die ene bout kan. Tips misschien?

nyabinghi 0

13 jaar

Met 1 bout????, ik heb een Volvo V40 1.8 van 2000, dacht dat die hetzelfde was??, en daar zat de spanner toch met 2 bouten vast, je hebt toch niet de spanner van de distributie genomen, want die zit wel met 1 bout vast???

[quote=Taunusatmocossie]Met 1 bout????, ik heb een Volvo V40 1.8 van 2000, dacht dat die hetzelfde was??, en daar zat de spanner toch met 2 bouten vast, je hebt toch niet de spanner van de distributie genomen, want die zit wel met 1 bout vast???[/quote]
Klopt, de distributie spanrol zit met 1 bout vast en de multiriemspanner met 2 bouten. De distributie riem is getand en de multiriem heeft langsgroeven.

volvo-henk 0
badge

13 jaar

Dacht ik ook, heb het zelf ook al verwisseld bij de mijne, bij mij was er 1 oog afgebroken van de multieriemspanner, nu hoop ik wel dat hij nog niks heeft losgemaakt, want anders heeft hij wel een probleem als hij de verkeerde spanner eraf heeft gehaald.

Vanaf 2000 zit multieriemspanner met 2 bouten vast maar bouwjaren daarvoor met 1 bout.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.