Tijdens mijn vakantie (pyreneën) gebeurde iets raars. Op een ochtend na het starten draaide de motor even onregelmatig, oplopend toerental en sloeg even af. Daarna opnieuw gestart en de motor liep weer normaal. Na 150 meter rijden kwam er rook binnen via de ventilatie, snel de motorkap open en toen bleek dat er blauwe rook (best veel) achter de motor vandaan kwam. Ik dacht een lekkage waarbij vloeistof op de uitlaat terecht kwam maar er was niets te zien. Een lokale garage (ford dealer) constateerde dat er olie (uit een cylinder??) in de uitlaat zou komen?? Kan dit?? en zo ja hoe en wat ?? Mijn auto staat nog in frankrijk en wordt naar nederland teruggebracht voor reparatie. Wie kan mij misschien wat meer vertellen over een mogelijke oorzaak voor dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan natuurlijk wel, maar olie in de uitlaat, is nog geen rook onder de motorkap, wel uit de uitlaat pijp...
dit bleek uiteindelijk de plug achter het motorblok te zijn waar een reoutleiding van de turbo in zou moeten komen. Problemen binnen een uurtje verholpen door NL dealer.
Trouwens wel raar dat deze plug er 'zomaar' uit kan vallen/ schieten.....
18 jaar
Is / was een rubbere plug.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar